در جاده های خراسان جنوبی رخ داد:

۱۶۰ تصادف در نوروز ۹۹ / ۶۰ درصد فوتی ها غیربومی بودند

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۵:۱۴:۴۹
کد خبر: ۹۸۵۴۳۹
۱۶۰ تصادف در نوروز ۹۹ / ۶۰ درصد فوتی ها غیربومی بودند
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: در تعطیلات نوروز ۹۹ تعداد ۱۶۰ تصادف در جاده‌های استان به وقوع پیوست که ۶ فقره از این تصادفات منجر به فوت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، علیرضا رضایی  رئیس پلیس راه استان گفت: در طرح نوروزی پلیس و کنترل سلامت ۶ تصادف منجر به فوت در جاده‌های خراسان جنوبی رخ داده که متأسفانه موجب فوت ۱۰ نفر شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت ۵۹ تصادف جرحی در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته که منجر به مجروح شدن ۱۰۵ نفر شد و ۹۵ تصادف خسارتی نیز داشته ایم و در مجموع ۱۶۰ تصادف در استان به وقوع پیوسته است.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: ۵۰ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، ۴۷ درصد در جاده‌های روستایی و ۳ درصد تصادفات نیز در جاده‌هایی فرعی رخ داده است.
سرهنگ رضایی گفت:  ۶۴ درصد تصادفات در طرح نوروزی واژگونی و خروجی از جاده بوده و ۷۴ درصد تصادفات بین ساعات ۱۰ صبح الی ۸ شب رخ داده است.
وی افزود: کارشناسان ۳۵ درصد تصادفات را عدم توجه به جلو و ۳۳ درصد را به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه تشخیص داده اند.
سرهنگ رضایی با اشاره به این که ۷۹ درصد وسایل نقلیه مقصر سواری شخصی بوده اند، گفت: سن ۷۳ درصد رانندگان مقصر در تصادفات بین ۲۰ الی ۴۰ سال بوده و ۴۷ درصد مجروحان سرنشینان خودرو و ۷۰ درصد آن‌ها بومی بوده اند. همچنین ۵۰ درصد متوفیان هم سرنشین خودرو‌ها و ۶۰ درصد آن‌ها غیر بومی بوده اند و ۶۰ درصد متوفیان در بیمارستان فوت کرده اند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی افزود: مقدار تردد وسایل نقلیه در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد کاهش داشته  و از ابتدای شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی از ورود ۸۵۵ خودرو در ورودی استان و هزار و ۲۲ خودرو در خروجی استان جلوگیری به عمل آمده است.
سرهنگ رضایی گفت: ۲۷ راننده متخلف علی رغم تذکرات داده شده و تردد در جاده به مبلغ ۵ میلیون ریال جریمه و در سیستم شماره گذاری به مدت یک ماه توقیف شده اند و همچنین تعداد ۱۶ هزار و ۶۳۹ خودرو نیز به محور‌های خارج از استان هدایت شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز