ارتباط ویدئو کنفرانس استاندار خراسان جنوبی با رئیس جمهور:

خداقوت رئیس جمهور به کادر درمانی خراسان جنوبی/ اتباع افغانی مبتلا به کرونا؛ حتما به صورت رایگان درمان شوند / طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمندانه اجرا شود

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۵:۰۰:۱۰
کد خبر: ۹۸۵۴۷۸
خداقوت رئیس جمهور به کادر درمانی خراسان جنوبی/ اتباع افغانی مبتلا به کرونا؛ حتما به صورت رایگان درمان شوند / طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمندانه اجرا شود
رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به پرستاران و پزشکان بیمارستان ولی عصر بیرجند خدا قوت گفت و از آخرین وضعیت بیماری کرونا از زبان استاندار و رئیس دانشگاه علومپزشکی جویا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، بیمارستان، ولی عصر بیرجند بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند و اکنون این بیماران در این بیمارستان بستری هستند.
دکتر روحانی با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه به کادر بهداشت و درمان این بیمارستان گفت: من از شما تشکر می‌کنم و به شما خسته نباشید می‌گویم و شما کادر پزشکی در این روز‌ها با خدمتی که به مردم کردید سرافراز بودید.
وی افزود: انشاالله خداوند در این روز‌ها به شما کمک کند تا بتوانید روز‌های بهتری سپری کنید.
رییس جمهور خطاب به استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: من از شما می‌خواهم طرح فاصله گذاری را با دقت اجرا کنید و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را به درستی انجام دهید.
آقای روحانی افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اجرا شود، کار مفیدی برای کشور انجام می‌شود و اگر خدای نکرده موارد بهداشتی رعایت نشود ممکن است به ضرر ما تمام شود.
رییس جمهور گفت: موضوع کرونا در واقع مانند پل صراط است و در لبه تیغ قرار داریم.
آقای روحانی افزود: اگر مردم احساس کنند که دوران کرونا تمام شده است و شرایط معمولی است، ما همه ضرر می‌کنیم.
رییس جمهوراز کسبه و ناوگان حمل و نقل نیز خواست اصول بهداشتی را رعایت کنند.
وی با بیان این ما هنوز با مشکل روبرو هستیم و ممکن است در ماه آینده و ماه‌های آینده با مشکل مواجه باشیم افزود: ما باید با رعایت اصول بهداشتی از این مسئله عبور کنیم.
رییس جمهور از مسئولان بهداشت و درمان هم خواست با زبان تخصصی به صورت دلسوزانه با مردم صحبت کنند و توضیح دهند چگونه موارد بهداشتی را رعایت کنند تا ما از این مقطع عبور کنیم و مردم احساس کنند خودشان می‌توانند بیشترین کمک را به خودشان و کشور و نظام بهداشت و درمان کنند.
آقای روحانی از مدیران استانی مخصوصا استاندار هم خواست اگر اتباع افغانی به کرونا مبتلا شدند، حتما به صورت رایگان درمان شوند.
رییس جمهور گفت: شما مسئولان استانی توجه کنید که در این رابطه همه به هم وابسته و با همسایگانمان پیوسته هستیم و همان طور که به ایرانی‌ها در خصوص درمان بیماری کرونا کمک می‌کنید به اتباع افغانی هم کمک کنید.
آقای روحانی افزود: ما اکنون برای بازگشایی مدارس عجله‌ای نداریم و می‌خواهیم خانواده‌ها از لحاظ روانی آمادگی داشته باشند و همچنین باید در مدارس تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا دغدغه‌ای و مشکلی ایجاد نشود.
وی گفت: شرایط بازگشایی مدارس برای همه استان‌ها متفاوت است برخی استان‌ها می‌توانند زودتر مدارس شان را بازگشایی کنند و برخی دیرتر، در عین حال همه چارچوب‌های بهداشتی و پزشکی باید رعایت شود، مخصوصا افرادی که حمل و نقل دانش آموزان را بر عهده دارند.
رییس جمهور افزود: خیلی علاقمند هستم با مردم خراسان جنوبی دیدار کنم و از همین جا سال نو و اعیاد شعبانیه را به مردم تبریک می‌گویم.
آقای روحانی همچنین از دورانی که در بیرجند بود نیز یاد کرد و گفت: من چند ماهی برای خدمت نظام وظیفه در پادگان بیرجند بودم.
در این ارتباط تصویری، مسئولان بخش بهداشت و درمان خراسان جنوبی نیز آخرین آمار و وضعیت بیماران کرونایی استان را به اطلاع رئیس جمهور رساندند.

 

نظر شما