استاندار دستور داد:

ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت های روستایی اولویت سال عمرانی ۹۹ / گازدار شدن روستاهای استان تا پایان دولت

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۳:۲۴:۱۹
کد خبر: ۹۸۵۸۹۹
ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت های روستایی اولویت سال عمرانی ۹۹ /  گازدار شدن روستاهای استان تا پایان دولت
معتمدیان گفت: دستگاه‌ها مکلفند همزمان با توسعه زیرساخت‌ها به اشتغال پایدار روستایی نیز توجه ویژه داشته باشند تا ضمن معکوس کردن مهاجرت به روستاها، از حاشیه‌نشینی در شهرها و آسیب‌های اجتماعی احتمالی جلوگیری شود.

محمدصادق معتمدیان در نشست ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید استان که با محوریت طرح‌های حوزه عمرانی برگزار شد، با اشاره به عنوان سال به تبیین شاخص‌های جهش تولید پرداخت و گفت: امسال باید فعالیت‌های جاری دستگاه‌ها جهش معناداری پیدا کند و به سرانجام برسد.

وی در تشریح شاخص‌های پروژه‌های سال جاری گفت: اتمام و به مرحله بهره‌برداری رساندن پروژه‌ها تا پایان دولت تدبیر و امید و همچنین مشارکتی بودن و بهره‌گیری از ظرفیت ماده ۵ و ۶ از جمله این شاخص‌هاست. 

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در طول عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری بسیار سنگینی در بحث زیرساخت‌های روستایی صورت پذیرفته که بسیار مایه فخر و مباهات است. 

وی ادامه داد: برقدار شدن صد درصد روستاها و گازدار شدن روستاهای استان تا پایان دولت تدبیر و امید تنها گوشه‌ای از این خدمات ارزشمند است. 

معتمدیان گفت: دستگاه‌ها مکلفند همزمان با توسعه زیرساخت‌ها به اشتغال پایدار روستایی نیز توجه ویژه داشته باشند تا ضمن معکوس کردن مهاجرت به روستاها، از حاشیه‌نشینی در شهرها و آسیب‌های اجتماعی احتمالی جلوگیری شود. 

وی درخصوص طرح‌های مختلف ویژه مناطق روستایی گفت: برای توسعه همه‌جانبه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در آنها طرح‌های مختلفی نظیر نصب پنل‌های خورشیدی، توسعه صنایع دستی و تبدیل استان به هاب منطقه ای شتر در جریان است.

استاندار خراسان جنوبی از طرح خوشه‌های صنایع دستی به عنوان طرحی زودبازده و اشتغالزا نام برد و افزود: براساس این طرح در هر شهرستان یکی از صنایع دستی که از بیشترین ظرفیت برخوردار است به عنوان طرح محوری مورد حمایت قرار می گیرد. 

وی تصریح کرد: در خوشه‌های صنایع دستی با سرمایه‌گذاری محدود می‌توان اشتغالزایی فراوانی رقم زد. 

در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل حوزه عمرانی استانداری نیز گزارش مبسوطی درخصوص راه‌های دستیابی به جهش تولید در این حوزه را ارائه کردند.

ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید استان خراسان جنوبی در پی نامگذاری سال ۱۳۹۹ به نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، اوایل امسال راه‌اندازی شد و تاکنون به ریاست استاندار در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و طرح‌های حوزه عمرانی تشکیل شده است.

 

نظر شما