رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان:

خسارت ۳۰هزار میلیارد تومانی کرونا به درآمد استان اصفهان

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۰۸:۰۰:۰۶
کد خبر: ۹۸۸۵۹۳
خسارت ۳۰هزار میلیارد تومانی کرونا به درآمد استان اصفهان
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان دارای صنایع بزرگ و قطب گردشگری است، کرونای اقتصادی 600 هزار میلیارد تومان به درآمد کشور و 30 هزار میلیارد تومان به در آمد استان اصفهان آسیب وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مسعود گلشیرازی در دیدار مجازی با اعضای اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: در نیمه دوم سال گذشته جلسات متعددی را میزبان اعضای اتاق بازرگانی بودیم و امیدواریم سال جاری از ظرفیت اعضا بیشتر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اتاق نسل سوم بخشی از اتاقی است که تجلی عینی پیدا کرد و اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پشتیبان و اولین شبکه‌ای بود که به یاری کادر درمانی شتافت و اگر امروز در اصفهان شاهد این هستیم که آرامش نسبی در تامین لوازم درمانی ایجاد شده به دلیل حضور به موقع اتاق بازرگانی بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، تصریح کرد: اتاق بازرگانی با تشکیل کمیته مشرک ستاد مبارزه با کرونا همکاری نزدیکی با دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان رقم زد و حدود 280 نفر از اعضای اتاق بازرگانی اعلام آمادگی جهت کمک رسانی به کادر درمان کردند.

گلشیرازی ادامه داد: 110هزار بسته معیشتی  تهیه و 70هزار بسته تاکنون توزیع شده است. اتاق بارگانی همچنین در رسالت اصلی خود که در حوزه اقتصاد بود را فراموش نکرده است و آسیب های اقتصادی کرونا را مورد بررسی قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای صنایع بزرگ و قطب گردشگری است، ادامه داد: کرونای اقتصادی 600 هزار میلیارد تومان به درآمد کشور و 30 هزار میلیارد تومان به در آمد استان اصفهان آسیب وارد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه همان میزان که به تاثیر کرونا به کسب و کارها و نقش دولت در بحران کنونی میپردازیم باید توجه ویژه به بنگاه های اقتصادی داشته باشیم، تصریح کرد: کرونای صنعتی، باعث بروز بحران در برخی از واحد های تولیدی میشود اما از طرفی فرصتی است برای افرادی که در صنایع هوشمند جهشی ده ساله را در دوران کوتاه تجربه کنند.

گلشیرازی ادامه داد: کرونای صنعتی، در تمامی صنایع 10سال تعجیل ایجاد کرد، باعث تغییر در زیرساخت های اینتنرتی و استفاده از ظرفیت دورکاری کارمند شد.  مجموعه هایی که بتوانند خود را با این چشم انداز تطبیق دهند، پیشرفت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه کرونا دنیا را تغییر داده و هرگز به دوران پیش از کرونا بر نخواهیم گشت، افزود: کرونای صنعتی، اصلی است که 9 الی 15 ماه ادامه خواهد داشت و صنایع و خدمات ما باید امور مالی و زنجیره خود را متناسب با این وضعیت تغییر دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان  تصریح کرد: تفکر و بینش لازمه این تغییر است و باید در کنار یکدیگر این تغییر را ایجاد کنیم چراکه در اقتصاد ملی وضعیت اصفهان به دلیل صنعتی و گردشگری بودن بسیار آسیب پذیر است.

 

نظر شما