استاندار سمنان :

رفع مشکل بیکاری، رشد اقتصادی و افزایش رفاه مردم به رونق و جهش تولید بستگی دارد

۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۴:۵۷:۰۸
کد خبر: ۹۸۹۹۲۹
رفع مشکل بیکاری، رشد اقتصادی و افزایش رفاه مردم به رونق و جهش تولید بستگی دارد
استاندار سمنان گفت: رفع مشکل بیکاری، رشد اقتصادی و افزایش رفاه مردم به رونق و جهش تولید بستگی دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ آشناگر، استاندار سمنان روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: مقام معظم رهبری برای سال جدید، شعار جهش تولید را برگزیدند که معتقدیم این شعار در راستای برنامه ای است که برای کشور در نظر گرفته شده و رونق تولید و جهش تولید یک ضرورت برای کشور است و رفع بیکاری، رشد اقتصادی و افزایش رفاه مردم را به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد:جهش تولید الزاماتی نیاز دارد که یکی از این موارد که جهش و رونق تولید را به همراه خواهد داشت و رشد اقتصادی را بهبود می بخشد، تامین مواد اولیه برای تهیه محصولات تولیدی است.
آشناگر بیان داشت: اگرمعادن ما به خوبی مورد بهره برداری قرار گرفته شود، می تواند بخشی از نقش هایی که برای منابع اولیه در بخش تولید نظر گرفته شده را ایفا کنند اما متاسفانه امروز در چنین موقعیتی قرار نداشته و به سمت خام فروشی پیش می رویم.
وی خاطر اضافه کرد:کشور و استان ما، از لحاظ مواد معدنی بسیار غنی است و در برخی از مواد معدنی همچون زئولیت استان سمنان تقریبا منحصر به فرد است و نیاز است تا به صورت ویژه از این ظرفیت های بالقوه خدادادی استفاده کنیم.
وی با بیان این مطلب که تهیه نقشه ها برای شروع کار و ورود به برنامه های عملیاتی یکی از پیش شرط هاست که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: امکان سنجی شود تا در صورت امکان سهمی از اعتبارت استانی برای این ‌مهم در نطر گرفته شود.
استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری سهام توسط دولت در بورس اشاره داشت و گفت: این مهم اقدام خوبی برای جهش تولید است که از سوی دولت در حال انجام بوده و که به عنوان ارز اولیه و روشهای مختلف در بورس در اختیار مردم قرار میگیرد ، وی اضافه کرد نیاز است تا بورس در تامین مالی بیش از این نقش آفرینی داشته باشد، چرا که یکی از منابع قدرتمند تامین مالی درکشور است و ورود سهام دولتی نیز به این مساله کمک قابل توجهی خواهد کرد.
وی تحریم و تشدید این تحریم ها و محدود سازی منابع مالی را از موانع موجود در بخش صنعت و تولید دانست و اذعان داشت: می توانیم از منابع بخش خصوصی در جهت رفع موانع استفاده کنیم، بر اساس اطلاعات و آمار ارائه شده، منابع مالی موجود در بورس چیزی معادل نقدینگی کشور است که می توان از این ظرفیت بسیار مطلوب برای جهش و رونق تولید استفاده کرد.
وی همچنین از ورود حدود ۱۴ درصد از مردم کشور به بورس خبر داد و افزود:با تقویت و افزایش این مهم، می توان بخشی از منابع مورد نیاز جهت تولید را در کشور فرآهم کرد.
استاندار سمنان اظهار داشت: معادن استان عموما به راحت ترین شکل ممکن و با خام فروشی در حال فعالیت هستند که نباید اجازه دهیم معادن به راحتی در اختیار افراد سود محور قرار گیرد و این ‌مهم باید به یک فرهنگ در بین صاحبان صنایع و فعالان بخش معدن تبدیل شود.
وی ادامه داد: عدم وجود زیرساخت ها نیز یکی دیگر از مشکلات و موانع پیشبرد اهداف در بحث توسعه صنعتی و معدنی استان است که مهم ترین کمبود ما در مقوله برق رسانی است و باید به صورت جدی در این خصوص ورود کرده و حضور بخش خصوصی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
آشناگر افزود: مدیران استانی باید در این خصوص وحدت و همدلی داشته و با همکاری مناسب در جهت حل مشکل معدنکاران استان گام بردارند و به صورت مجدانه پای کار باشند، "نه" گفتن مدیران در شرایط امروز کشور در خصوص حل مشکلات موجود پسندیده نیست؛ "بله"‌گفتن و امید آفرینی برای رفع موانع و برون رفت از مشکلات از سوی مدیران در دستور کار باشد.
وی بیان داشت: بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان حقوق دولتی استان است که به دلیل اینکه به صورت متمرکز در حساب های ایمدرو قرار میگیرد به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است که باید برای توسعه زیرساخت معادن، به استان بازگردد.
استاندار سمنان در پایان سخنان خود د این جلسه تاکید کرد: در تمامی موارد و برنامه های اولویت دار و عملیاتی اکتشافی و استخراج معادن، دغدغه های محیط زیستی مورد توجه قرار گیرد، چرا که بدون این مهم قطعا پیشرفت محسوسی در حوزه معادن و استخراج نخواهیم داشت.

منبع: روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز