ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با سرمایه‌گذاری خارجی در یزد

۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۸:۳۶
کد خبر: ۹۹۰۳۲۵
ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با سرمایه‌گذاری خارجی در یزد
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با مشارکت یک سرمایه گذار خارجی در این استان در آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ علی نمازی گفت: مجوز سرمایه گذاری این نیروگاه  از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور صادر شده و سرمایه گذار در حال فراهم کردن مقدمات کار و مکان یابی برای احداث این نیروگاه است.

وی ظرفیت تولید برق این نیروگاه را 300 مگاوات اعلام کرد و اظهار داشت: سرمایه گذار مجوز لازم را دارد تا برق تولیدی را به صورت مستقیم به کشورهای همسایه ایران صادر کند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، نمازی میزان سرمایه گذاری این طرح را 300 میلیون یورو رو اعلام کرد و گفت: برای فرایند صدور مجوز این طرح  نشست های متعدد تخصصی جهت  پذیرش سرمایه گذاری خارجی، ارایه راهنمایی و مشوق های سرمایه گذاری و  اعتبار سنجی سرمایه گذار  از سوی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد انجام شده است.

بر اساس پژوهش ها، بررسی ها و یافته های محققان ایرانی و خارجی استان یزد به دلیل کویر بودن دارای بیشترین زاویه مناسب تابش نور خورشید است و به همین دلیل به بهشت انرژی خورشیدی ایران معروف است و سرمایه گذاران خارجی استقبال خوبی در این بخش دارند.

هم اینک 7 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت اسمی 70 مگاوات و ظرفیت فعال 53 مگاوات با حجم سرمایه گذاری مصوب 76 میلیون دلار توسط سرمایه گذارانی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش، هلند، قبرس، لهستان و امارات متحده عربی در استان یزد در حال فعالیت هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز