شناسایی ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان و گذشتن آمار کلی مبتلایان از ۱۰۳۳ نفر

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۴:۳۰:۲۰
کد خبر: ۹۹۲۰۱۸
شناسایی ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان و گذشتن آمار کلی مبتلایان از ۱۰۳۳ نفر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در استان خبر داد و گفت: آمار کلی مبتلایان استان به این ویروس به یک هزار و ۳۳ نفر رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ فرزین رضاعی، اظهار کرد: تاکنون  ۲ هزار و ۳۹۷ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۳۳ مورد مثبت و یک هزار و ۲۹۹ مورد نیز منفی  اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در استان خبر داد و گفت: آمار کلی مبتلایان استان به این ویروس به  یک هزار و ۳۳ نفر رسیده است.

وی تعداد مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان را در سقز ۲۶۹ مورد، در  بانه ۱۰۴، سنندج ۲۴۵، در کامیاران ۵۳ نفر، در قروه ۸۲، در مریوان ۶۷ نفر، دیواندره ۵۸ مورد، بیجار ۴۶ نفر، در دهگلان ۵۶ نفر و در سرواباد ۱۷ نفر بیان کرد.

رضاعی با بیان اینکه تاکنون ۵۸۳ بیمار  مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته است به اهمیت مرحله اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز اشاره کرد و گفت: اولویت در غربالگری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس 4030 با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی  از مرگ ۱۱۰ نفر در استان بر اثر کرونا خبر داد و تصریح کرد:  از این تعداد ۳۲ نفر در سقز، ۱۷ نفر در قروه، در بانه ۱۶ نفر، ۲۰ نفر در سنندج، در مریوان پنج نفر، در بیجار هفت مورد ، هشت نفر در  کامیاران، در دیوانده چهار نفر و یک نفر در دهگلان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند‌.

نظر شما