مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی؛

واحدهای صنعتی دارای حقوق معوق در سال گذشته ۴۷ درصد کاهش داشت

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۰:۰۶:۴۱
کد خبر: ۹۹۴۵۰۹
واحدهای صنعتی دارای حقوق معوق در سال گذشته ۴۷ درصد کاهش داشت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: هشت هزار نفر در استان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش برنا از اراک ، محمد تقی آبایی  در نشست با نمایندگان جامعه کارگری که در استانداری و با حضور استاندار مرکزی برگزار شد افرود: نرخ بیکاری در استان مرکزی در زمستان پارسال برابر با ۶.۹ درصد بود که نسبت به مدت مشابه قبل آن ۱.۴ درصد و نسبت به میانگین کشوری نیز ۳.۷ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه اشتغال ایجاد شده دراستان مرکزی بالغ بر ۲۰ هزار مورد بوده است بیان کرد: ۱۵ هزار شغل شناسنامه‌دار نیز در استان ثبت شده است که از میانگین کشوری بالاتر بوده و شمار کارگاه های فعال تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی پارسال از مرز ۲۴ هزار مورد گذشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: واحدهای صنعتی دارای حقوق معوق در سال گذشته ۴۷ درصد کاهش داشت به‌طوری که از ۵۱ شرکت به ۲۷ شرکت رسیدیم، اما با شیوع کرونا ۲۵ واحد تولیدی اسفندماه پیش از موعد فعالیت خود را متوقف کردند  و از اول اردیبهشت ماه مجدد به تولید بازگشته‌اند و همه این شرایط حاکی از آن است که اقتصاد استان رو به بهبود است.
آبایی از پرداخت تسهیلات از هفته سوم اردیبهشت ماه برای ۱۱ رسته شغلی آسیب دیده خبر داد و گفت: به ازای هر کارگر ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، برای ۴ میلیون شغل آسیب دیده نیز بین یک تا ۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و برای ۳ میلیون نفر از مردم که درآمد ثابت نداشتند از اسفندماه تاکنون در ۲ مرحله کمک ۲ تا ۶ میلیون ریال صورت گرفته است.
وی با اشاره به افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۹ که مورد دغدغه کارگران است، افزود: در ۴۰ سال اخیر برای دومین بار در کشور تفاهم‌نامه سه‌جانبه در موضوع تعیین دستمزد کارگران به توسط نماینده کارگران امضا نشد و در نهایت حقوق ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی به تصویب رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز