صدور افزون بر پنج هزار تن محصول فولادی از ابرکوه

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۲:۴۴:۱۷
کد خبر: ۹۹۵۲۱۲
صدور افزون بر پنج هزار تن محصول فولادی از ابرکوه
یکی از فعالان صنعت فولاد ابرکوه از تولید ۳۶۰ هزار تن انواع میلگرد با قطر هشت تا ۳۲ میلی‌متر ، طی سال گذشته در مجموعه تحت مدیریت خود در این شهرستان خبر داد و گفت: پنج هزار و ۸۰۰ تن آن به خارج صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ عباس سمندریان روز چهارشنبه در دیدار با امام ‌جمعه شهر ابرکوه بدون اشاره به ارزش ارزی یا ریالی این میزان صادرات ،تاکید کرد: بقیه محصول برای مصرف روانه بازارهای داخلی کشور شد.

وی افزود: محصول مطابق استانداردهای جهانی در کارخانه صنایع آهن و فولاد ابرکوه در سه نوبت کاری تولید شد که میزان تولید نسبت به سال ۱۳۹۷، ۲۶ درصد افزایش داشت.

سمندریان با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید خاطرنشان کرد : تمام توان و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به تولید اسمی سالانه کارخانه که ۴۵۰ هزار تن است، برسیم .

مدیر کارخانه صنایع آهن و فولاد ابرکوه در ادامه با قدردانی از توجه مسوولان شهرستان به تولید و اشتغال اظهار امیدواری کرد که با تامین منابع مالی ، پروژه بزرگ فولاد سازی این واحد امسال راه اندازی می شود .

این فعال اقتصادی  ادامه داد: در صورت حمایت مسوولان با راه اندازی پروژه فولادسازی ، زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم می شود.

به گفته این فعال حوزه صنعت فولاد استان یزد هم‌ اکنون در این واحد حدود ۲۶۰  کارگر و متخصص که بیش از ۹۰ درصد آنها نیروهای بومی هستند، فعالیت دارند.

همچنین رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با بیان اینکه صنایع آهن و فولاد شهرستان نمادی از توانمندی و ظرفیت‌های صنعتی منطقه است، گفت: مسوولان در راه راندازی فولاد سازی این مجموعه عزم خود را جزم کنند.

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به جهش تولید، آن را منطبق با نظریه های علمی،  کارشناسی  و واقعیت های موجود جامعه ذکر کرد و  با قدردانی از تلاش بخش خصوصی از جمله مسوولان واحد یادشده گفت: رونق فعالیت تولید در این واحد ، آبرویی برای نظام ، استان یزد و شهرستان است.

امام‌جمعه ابرکوه در ادامه افزود : مسوولان برای تحقق این شعار بایستی کارآفرینان بخش های مختلف تولیدی در واحدهای صنعتی و فولادسازی شهرستان را که جهادی  در رشد نظام اقتصادی و رونق تولید ملی تلاش مضاعف دارند ، حمایت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تأکید بر اهمیت جهش تولید و فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال ، خاطرنشان کرد: زیرساخت ایجاد واحدهای صنعتی در این شهرستان فراهم است، سرمایه‌گذاران با توجه به کم‌آبی منطقه برای ایجاد صنایع کم آبخواه فعالیت و تلاش کنند.

حسینی با اشاره به آمار بیکاری شهرستان ، تصریح کرد: اولویت نخست مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی ابرکوه جذب و به ‌کارگیری جوانان جویای کار به‌ ویژه دانش‌آموختگان مراکز دانشگاهی و آموزش عالی باشد.

در حال حاضر یک واحد تولید فولادی در ابرکوه در دست ساخت است.

هم اکنون هزار و ۱۱۴ واحد اقتصادی صنعتی ، تولیدی ، خدماتی ، معدنی  و کارگاه های ساختمانی دارای یک تا ۳۰۰ کارگر در این شهرستان فعال است که در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

افزون بر ۲ هزار واحد اقتصادی دیگر در این شهرستان به صورت خویش فرما در عرصه های مختلف فعالیت دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز