استاندار سمنان:

مسایل زیست محیطی در معادن سمنان لحاظ شود

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۵:۴۳:۰۳
کد خبر: ۹۹۵۳۰۸
مسایل زیست محیطی در معادن سمنان لحاظ شود
استاندار سمنان: استخراج از معادن استان نباید باعث بروز مشکلات زیست‌محیطی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست شورای معادن استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: استخراج از معادن استان نباید باعث بروز مشکلات زیست‌محیطی شود.

وی بر لزوم رعایت استانداردهای زیست محیطی در توسعه بخش معدن استان سمنان تاکید و تصریح کرد: رعایت این مسایل در کنار اهمیت دادن به جنبه‌های اشتغالزایی و توسعه‌ای معادن قابل چشم‌پوشی نیست.

استاندار سمنان ادامه داد: همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان با فعالان بخش معدنی به منظور چگونگی رفع مشکلات آنان در محدوده‌های ثبت شده برای انجام فعالیت معدنی ضروری است.

آشناگر خاطرنشان کرد: فعالان بخش معدنی در ایجاد راه‌های دسترسی باید توجه داشته باشند تا جای ممکن خسارتی به محیط زیست استان سمنان وارد نشود.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت معادن استان در توسعه و رونق اقتصادی، یادآور شد: رعایت مسایل زیست محیطی برای صیانت از سهم نسل‌های آینده در منابع زیرزمینی و محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این نشست در ارتباط با مزایده و محدوده‌های معادن واقع در مناطق مختلف استان سمنان سمنان تصمیم گیری شد.

۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک ، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۱۵ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در سمنان وجود دارد و سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می شود.

بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از ۷۲ ماده معدنی شناخته شده کشور از معادن سمنان استخراج می‌شود و این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز