رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

شهر شاهرود از دوره اوج کرونا عبور کرد

۱۳۹۹/۰۲/۱۰ - ۱۵:۴۲:۲۹
کد خبر: ۹۹۵۳۱۱
شهر شاهرود از دوره اوج کرونا عبور کرد
در خوشبینانه ترین حالت ، تا پایان اردیبهشت می‌توان به کنترل حداکثری کرونا دست یافت، اما در بدبینانه‌ترین حالت این روند تا پایان شهریور ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، رضا چمن روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری ابراز داشت:در خوشبینانه ترین حالت، تا پایان اردیبهشت می‌توان به کنترل حداکثری کرونا دست یافت، اما در بدبینانه‌ترین حالت این روند تا پایان شهریور ادامه می یابد.

وی ادامه داد: برخی فعالیت‌ها و برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی با رعایت ضوابط بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا می تواند از سرگرفته شود.

وی بیان کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا ، می‌توان بعد از ماه مبارک رمضان مدارس را بازگشایی کرد .

چمن با بیان اینکه آموزش مجازی نمی‌تواند جای آموزش چهره به چهره را بگیرد، تصریح کرد: از نظر کارشناسان حدود ۲۵ درصد آموزش‌ها باید صورت مجازی باشد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان فعالیت‌ها را تعطیل کرد باید به شرایط عادی برگردیم و در دانش آموزان نیز نگرانی وجود ندارد ،چرا که ابتلا در دانش‌آموزان کم است و عوارض هم کم تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود گفت: در صورت مجوز بازگشایی مدارس از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت نکات بهداشتی در مکان هایی مانند آبخوری، دست‌شویی و کلاس‌های مدارس ضروری است.

شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد، طبق اعلام رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ظهر روز سه شنبه، تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به  کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۷۷ نفر رسید.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده مانند در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز