برگزاری ۲۶ دادگاه الکترونیکی / خراسان جنوبی پیشرو در استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در کاهش اطاله دادرسی

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۳:۴۰:۰۴
کد خبر: ۹۹۵۵۶۶
برگزاری ۲۶ دادگاه الکترونیکی / خراسان جنوبی  پیشرو در استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در کاهش اطاله دادرسی
رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی از رسیدگی قضایی با برقراری ارتباط تصویری و آنلاین با اصحاب دعوی خبر داد و گفت: در ۲ روز ابتدایی اجرای این طرح تعداد ۲۶ دادگاه به صورت الکترونیک و به نحو مطلوب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، از دستور برای رسیدگی قضایی به صورت آنلاین در استان خبر داد و گفت: با تلاش و همت واحد فناوری اطلاعات دادگستری استان برای اولین بار در کشور، رسیدگی قضایی آنلاین به صورت ارتباط تصویری و بدون حضور فیزیکی اصحاب دعوی در جلسه دادگاه در حوزه‌های قضایی استان خراسان جنوبی صورت گرفت.

وی بیان کرد: در راستای اقدامات موثر برای کاهش انتشار ویروس کرونا، حفظ سلامتی همکاران و هموطنان، افزایش رضایتمندی از دستگاه قضایی، تکریم ارباب رجوع و همچنین استفاده از فناوری‌های نوین در جهت کاهش مراجعات، نخستین بار در کشور با استفاده از پایگاه ابری قوه قضاییه و پیام رسان داخلی، موفق به برقراری ارتباط تصویری و آنلاین با اصحاب پرونده در محل کار یا منزل بدون مراجعه به محاکم قضایی استان شده است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: حتی احراز هویت و درج امضای دیجیتال مشارالیه نیز به صورت غیرحضوری بوده و در ذیل گزارش صورتمجلس درج می‌شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان خراسان جنوبی هم از برقراری ارتباط تصویری قضات با زندانیان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: با این اقدام امکان ارتباط تمامی حوزه‌های قضایی استان خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس با زندان‌های استان فراهم شد.

عباس اسماعیلی با بیان اینکه امکان ارتباط همه حوزه‌های قضایی استان خراسان جنوبی به صورت ویدئو کنفرانس با زندان‌های استان فراهم شده است افزود: برقراری ارتباط تصویری قضات با زندانیان برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای ماده ۱۵ بخشنامه معاون اول قوه قضاییه زیرساخت‌های لازم برای ارتباط قضات با زندانیان به صورت برخط و ویدئو کنفرانس مهیا شده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی گفت: براساس ماده مذکور در بخشنامه معاون اول قوه قضاییه، زندانیان می‌توانند به صورت تصویری مشکلات خود را با مقامات قضایی در میان بگذارند.

وی افزود: خراسان جنوبی یکی از استان‌های پیشرو در استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در جهت کاهش مشکلات و اطاله دادرسی است.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز