معاون علوم پزشکی کردستان:

موج دوم کرونا در کردستان شدیدتر است

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۴:۳۶:۱۶
کد خبر: ۹۹۵۶۲۱
موج دوم کرونا در کردستان شدیدتر است
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اگر فاصله‌گذاری فیزیکی و اصول بهداشتی رعایت نشود، دوباره از نظر اپیدمی با پیک دوم و شدیدتری در کردستان مواجه می‌شویم.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: بیماری کرونا به این زودی از بین نخواهد رفت لذا بهترین کار همسوشدن با شرایط تا زمان ساخت واکسن قوی علیه آن است.

وی با اشاره به اینکه فاصله‌گیری فیزیکی، اجتماعی و هوشمند باید جدی گرفته شود، افزود: مراقبت‌های مقطعی در روند ابتلا به این بیماری تاثیری ندارد و مستلزم بهداشت پیوسته و مستمر است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اگر بهداشت فردی و اجتماعی رعایت نشود باید منتظر پیک دوم بیماری شد که این مسئله می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

قادری خطاب به کسبه، بازاریان و مغازه‌داران، رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن محل کسب و کارشان را الزامی عنوان کرد و ادامه داد: نباید محل کسب و کار منبعی برای انتقال ویروس باشد.

وی تاکید کرد: پمپ‌بنزین‌، ادارات، سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها و بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی از اماکن پرخطری هستند که فرایندهای خود را باید اصلاح کنند تا از انتقال عفونت در این مکان‌ها پیشگیری شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به خطر آغاز موج دوم شیوع کرونا در استان، گفت: سرعت گسترش این بیماری چون قابل پیش‌بینی نیست، موج دوم اگر اتفاق بیافتد سرعت اپیدمی فوق‌العاده گسترده‌تر می‌شود چرا که رفتار این ویروس قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان ریسک کرد.

قادری افزود: روند عادی‌سازی شرایط در اماکن، معابر و سطح شهر و بی‌اهمیتی از سوی مردم نسبت به قرنطینگی، به دلیل پیچیدگی و فعال بودن این ویروس، منشأ مشکلات عمده‌ای خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز