به دستور استاندار؛

بازآفرینی شهری در محله خیرآباد بیرجند سرعت می گیرد

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۱۰:۱۱:۰۶
کد خبر: ۹۹۶۰۳۵
بازآفرینی شهری در محله خیرآباد بیرجند سرعت می گیرد
معتمدیان بیان کرد: طرح‌ها باید از روی کاغذ خارج شوند و به دنبال راهکارها و میانبرهایی باشیم که موانع را از پیش رو برداشته و سرعت کار را بالا ببرد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان روز جمعه در جلسه بررسی طرح بازآفرینی محله خیرآباد بیرجند بیان کرد: باید ملاحظات اجتماعی و مطالبات مردمی در خصوص این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: طرح‌ها باید از روی کاغذ خارج شوند و به دنبال راهکارها و میانبرهایی باشیم که موانع را از پیش رو برداشته و سرعت کار را بالا ببرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به طرح‌های مختلف در دست اجرا در محله خیرآباد بیرجند گفت: در راستای ایجاد اشتغال، ۵۰ فقره وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی و ۲ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض برای توسعه مشاغل خانگی در این محله اختصاص خواهد یافت که عمدتا در بخش سفالگری، حوله بافی، گوهرتراشی و سایر مشاغل خُرد خواهد بود.

وی خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان را ضروری برشمرد و تاکید کرد: تقویت مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت باید در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت خیرین حوزه سلامت نیز استفاده شود.

معتمدیان ادامه داد: جانمایی پایگاه اورژانس در این منطقه نیز صورت گرفته که باید طی مدت یک هفته زمین آن تحویل شود.

وی درخصوص طرح‌های ورزشی در محله خیرآباد گفت: ایستگاه‌های نشاطِ محله و پاتوق‌های ورزشی باید فعال شوند و اداره کل ورزش و جوانان با توجه به نیاز جوانان و مردم محله نسبت به تامین تجهیزات ورزشی در زمین‌های مشخص شده اقدام کند و پروژه‌های ورزشی را تا پایان تیرماه به اتمام برساند.

در این نشست پروژه‌های شهرداری، نوسازی مدارس، آب و فاضلاب، روشنایی معابر، احداث نانوایی و سایر پروژه‌ها در محله خیرآباد مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت و برای اجرای آن زمان‌بندی تعیین شد.

استاندار خراسان جنوبی پس از این جلسه به همراه مدیران مربوطه، از نزدیک پروژه‌های محله خیرآباد بیرجند را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد.

معتمدیان فروردین امسال نیز در نخستین نشست ستاد بازآفرینی شهری استان در سال ۱۳۹۹ گفت: مهمترین مساله، احصا و تبیین مزایای طرح بازآفرینی شهری برای مردم است تا متقاعد شوند و همراهی کنند.

وی افزود: باید از ظرفیت نهادهای توسعه محور که راه‌اندازی شده و تجربه کاری دارند، استفاده و در عین حال از پراکنده کاری پرهیز و بر محله‌ها تمرکز شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در کنار اقدامات بازآفرینی شهری در محله‌های خیرآباد و ۱۷ شهریور بیرجند، بازسازی منازل نیز اتفاق خواهد افتاد و یکی از اهداف ما این است که در محله‌های کمتر برخوردار که در بخش زیرساخت نیز مشکل دارند، ارزش افزوده املاک را بالا ببریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز