استقرار فروشگاه توزیع ارزاق در مسیر کوچ عشایر چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۱۲:۴۱:۳۸
کد خبر: ۹۹۶۲۸۹
استقرار فروشگاه توزیع ارزاق در مسیر کوچ عشایر چهارمحال و بختیاری
معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به در پیش بودن زمان تقویم کوچ بهاره،امسال ۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق از سوی اتحایه عشایری در مسیر ایلراه مستقر و تجهیز شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ یدالله چراغپور، اظهار داشت:این  فروشگاه‌های بین راهی در مسیر حرکت عشایر از سمت خوزستان به چهارمحال و بختیاری مستقر شده‌اند و علاوه بر توزیع مایحتاج کالا، سهمیه آرد خانه‌پزی و سیلندگاز عشایر در حال کوچ را تامین می‌کنند.

وی گفت:بیش از ۸ هزار سیلندگاز مایع به منظور جلوگیری از بوته‌کنی و تامین سوخت مورد نیاز برای پخت و پذر خانوارهای عشایر کوچرو از سوی اتحادیه‌ها تامین شده است و بیش از یکهزار تن سهمیه آرد نیز توسط اتحادیه عشایر تامین و در زمان استقرار عشایر در مناطق ییلاقی بین این آنان توزیع خواهد شد.

معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری به توزیع ۵ هزار تن محصول جو خوراک دام با قیمت مصوب دولتی برای دام  عشایر در مناطق قشلاقی در طول زمستان ۹۸ اشاره کرد و افزود: برای رفع کمبود علوفه و تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز، این میزان  محصول جو داخلی و خارجی با قیمت هرکیلوگرم ۲۱ هزار و ۵۰۰ریال خریداری و برای خوراک دام سبک عشایر مستقر در مناطق قشلاقی  به خوزستان ارسال شد.

وی، به تامین و پرداخت ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت از عشایر کوچروی این استان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات به منظور حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز و رفع مشکلات معیشتی این قشر مولد پرداخت شده است.

معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: این تسهیلات در راستای خرید و تامین علوفه دام و کوتاه کردن دست دلالان به عشایر پرداخت شده است.

وی، حمایت غیرمستقیم برای افزایش کیفی و کمی تولید گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی در بین عشایر را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

چراغپور، واکسیناسیون دام،تامین امنیت و توزیع مایحتاج ضروری را از جمله وظایف ذاتی و خدمات قابل ارائه به عشایر استان در زمان تقویم کوچ عنوان و تاکید کرد: این  نوع خدمات‌رسانی در طول سال نیز به صورت مستمر ادامه دارد.

معاون توسعه و عمران امور عشایر چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر تقویت تشکل‌های کشاورزی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز عشایر استان گفت: در صورتی که شرایط اقلیمی سازگار باشد، بسیاری از مشکلات جامعه عشایری در منطقه برطرف می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز