استاندار؛

وزیر نیرو به استان مرکزی سفر می کند

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۲:۵۵:۵۲
کد خبر: ۹۹۷۲۴۹
وزیر نیرو به استان مرکزی سفر می کند
استاندار مرکزی گفت: هشت طرح آب و برق فردا سه‌شنبه با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات احداث ۲ طرح دیگر آغاز می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده افزود: بهره‌بردای از طرح‌های صنعت آب و برق در شهرستان‌های مختلف  استان مرکزی به صورت ویدئو کنفرانس و از اراک انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: سفر وزیر نیرو به استان مرکزی در قالب پویش«هر هفته الف - ب - ایران» در سومین هفته این پویش انجام می‌شود که در سال ۹۹  با ۲ محور ساز و کارها و ساخت و سازها در کشور کیلد خورده است.

وی اظهار داشت: در سفر وزیر نیرو به استان مرکزی آبرسانی به تفرش و ساوه از سدکوچری به عنوان مطالبات استان از سهم حق‌آبه از سد ۱۵ خرداد پیگیری  و  در نشستی مسائل صنعت آب و برق استان مطرح و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

بهره‌برداری از هفت طرح برقرسانی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز گفت: در جریان سفر  یک روزه وزیر نیرو به اراک ، عملیات اجرایی ۲ طرح آغاز و  هفت طرح صنعت برق نیز در استان مرکزی افتتاح می‌شود.

«محمد اله داد» در خصوص افتتاح طرح‌های فوق توزیع اظهار داشت: خط و پست ۶۳ و ۲۰ کیلوولت آوه،  پست سیار ۶۳ و ۷ کیلوولت شهرک صنعتی طراز ناهید ساوه،  پست سیار ۶۳.۲۰  کیلوولت شهابیه خمین (شهید والانژاد)، طرح‌های توسعه  شبکه (افزایش ظرفیت‌ها)،  مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای باختر و عملیات اجرایی ساختمان جدید این مرکز در مجموع به ارزش ۹۹۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی گفت: در بخش پروژه‌های توزیع نیز،  نیروگاه برق آبی چهار و هشت مگاواتی در محلات با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال و نیروگاه برق آبی سه مگاواتی در محلات با هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال، افتتاح می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: عملیات اجرایی ایجاد شبکه فشارمتوسط هوایی دو مداره منطقه گزل دره به طول ۳۸ کیلومتر در شهر غرق‌آباد با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی پست ۴۰۰ و ۶۳ کیلوولت زرندیه نیز با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های انتقال و فوق توزیع آغاز می‌شود که اجرای آن برعهده شرکت برق منطقه‌ای باختر است.

آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر با حضور وزیر نیرو

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی استان مرکزی نیز گفت: آبرسانی به شهر امیرکبیر در افق ۱۴۱۰ با جمعیت ۲۵ هزار نفر با صرف ۶۵ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو کلید زده می‌شود.

«عزت‌ اله آمره ای» افزود: در اجرای این طرح ۲ حلقه چاه با دبی ۲۵ لیتر در ثانیه به عمق ۱۰۰ متر با ۹ و ۲ دهم کیلومتر خط انتقال با قطر لوله‌های  ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیمتر به تعداد ۲ ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

وی اظهار  داشت: ساخت یک مخزن به حجم ۵۰۰ مترمکعب، ساخت ایستگاه سرچاهی و بین راهی، اجرای خط انتقال برق به طول ۹۲۰ متر از دیگر مشخصات این طرح آبی در شهر امیرکبیر اراک است

 

نظر شما