۴۱ درصد بارش‌ در استان کرمانشاه کاهش یافته است

۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۱۳:۰۰:۴۰
کد خبر: ۹۹۹۰۴۲
۴۱ درصد بارش‌ در استان کرمانشاه کاهش یافته است
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه، از کاهش ۴۱ درصدی بارش‌ها در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل و سه درصدی نسبت به دوره بلندمدت خبر داد.

به گزارشگروه استان‌های خبرگزاری برنا؛  علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: بارندگی سال زراعی جاری در استان (اول مهر ۹۸ تا ۱۸ اردیبهشت ۹۹) به حدود ۴۵۳ میلی متر رسیده است در حالی که بارش‌های سال زراعی قبل بیش از ۷۷۳ میلی متر بود.

او ادامه داد: همچنین میانگین بارش‌های بلندمدت استان در مدت زمان یادشده نیز ۴۶۱.۵ میلی متر بوده است تا هم در مقایسه با سال زراعی قبل و هم دوره بلند مدت با کاهش بارندگی روبرو باشیم.

زوراوند بیشترین کاهش بارش باران در استان طی سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی قبل را متعلق به سومار با ۶۳ و گیلانغرب و قصرشیرین با ۶۱ درصد عنوان کرد و گفت: پاوه با ۵۵ درصد و گواور با ۵۳ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه افزود: سومار با ۴۴ درصد، قصرشیرین با ۴۲ و گیلانغرب نیز با ۲۳ درصد بیشترین کاهش را در بارش‌های بلندمدت داشته اند.

زوراوند همچنین میانگین بارش امسال شهر کرمانشاه را نیز ۵۳۱.۳ میلی متر عنوان و بیان کرد: این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی قبل که ۶۷۶.۴ میلی متر بوده ۲۱ درصد کاهش و نسبت به دوره بلند مدت ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز