نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی:

ساماندهی مرز پرویز خان باید در دستور کار قرار گیرد

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۳:۰۸:۱۷
کد خبر: ۹۹۹۶۰۰
ساماندهی مرز پرویز خان باید در دستور کار قرار گیرد
منتخب مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی وضعیت مرز رسمی پرویزخان باید مورد توجه قرار گیرد و اکنون گمرک به عنوان مسوول ساماندهی این مرز بین‌المللی، به عاملی برای بی‌نظمی این گذرگاه تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ شهریار حیدری در دیدار با تعدادی از جوانان قصرشیرین در کانون فرهنگی امام (ره) افزود: هم اکنون در حال تنظیم آیین نامه ای هستیم که فرمانداران مسوول مرز و ساماندهی آن شوند.

 وی اظهارداشت: به دلایل محدودیت های کشور عراق در بخش ترانزیت سوخت و زیرساخت و مشکلات امنیتی، هنوز مرزهای ما کارکرد واقعی خود را نشان نداده اند.

منتخب مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم قصرشیرین براساس پیشینه تاریخی دارای پتانسیل‌های خاصی هستند که امید داریم پس از بحران کرونا رونق به این منطقه برگردد.

حیدری ادامه داد: قصرشیرین تنها دارای ظرفیت مرزهای پرویزخان و خسروی نیست بلکه در بخش کشاورزی نیز می تواند تحول بزرگی داشته باشد و مرکزی برای تحقیقات بخش کشاورزی قرار گیرد.

وی عنوان داشت: قصرشیرین باید با تمام جغرافیا در اختیار مردم این شهر باشد و کارکردهای اقتصادی مرزهای این شهرستان نیز باید مختص جوانان و مردم این منطقه قرار گیرد.

وی با اشاره به حوزه گردشگری قصرشیرین گفت: آثار تاریخی این شهرستان معرف تمدن های هخامنشیان، اشکانی، ساسانیان و اسلامی است که در برنامه ششم توسعه درآمدهای دولت در حوزه گردشگری پیش بینی شده و قصرشیرین می تواند از این ظرفیت استفاده کند.  

او اضافه کرد: قصرشیرین با توجه به آب و هوای مناسب در فصل پاییز و زمستان می تواند محور گردشگری زمستانی و میزبان گردشگران باشد.

منتخب مردم قصرشیرین در خانه ملت گفت: در حوزه بازگشت روستاییان به روستاهای بازسازی نشده نوار مرز در گذشته رایزنی هایی با ستاد کل نیروهای مسلح انجام دادیم که درجاسازی روستاها و بازگشت روستاییان نوار مرز انجام شود که با استقرار مجلس جدید این موضوع را پیگیری می کنیم و هیچ محدودیتی از نظر قانونی برای این کار نداریم.

حاشیه نشینی، منطقه آزاد تجاری، کوله بری، ساماندهی فعالیت مرزنشینان و کمک به رونق شهرستان قصرشیرین از دیگر مواردی بود که حیدری در این نشست به آنها پرداخت.

هم افزایی مسوولان با جوانان، مساله اشتغال، منطقه آزاد تجاری، کوله بری، پاسخگویی مدیران به مردم، مشکلات مرز پرویزخان و تسهیل در صادرات، مشکل واگذاری مسکن مهر، موقعیت گردشگری و بازارچه شاه عباسی از مهم ترین مواردی بود که جوانان در این نشست با منتخب مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

نظر شما