بازدید معاون استاندار گیلان از مراکز بازسازی ذخایر شیلات گیلان

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۱۱:۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۲۰۸۳
بازدید معاون استاندار گیلان از مراکز بازسازی ذخایر شیلات گیلان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از مرکز بازسازی ذخایر شیلاتی شهید انصاری و نیز مرکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری شهید بهشتی رشت بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ آرش فرزام صفت امروز با همراهی مدیرکل شیلات استان از مراکز بازسازی ذخایر و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری وهمچنین مرکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری شهید بهشتی بازدید کرد.

وی نقش شیلات در حوزه تولید و اشتغال در استان و کشور را مهم و اساسی خواند و استمرار فعالیت های شیلات در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان را اقدامی ارزنده و با اهمیت درجهت حفظ انفال دریا برای نسل های فعلی و آیندگان عنوان کرد.

فرزام صفت با بیان این که انتظار داریم برنامه های شیلات استان در راستای حفظ ذخایر و افزایش توان تولید ماهی در استان محقق شود، نقش این بخش را در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تعیین کننده دانست.

مرکز بازسازی ذخایر شیلاتی شهید انصاری با هدف تولید بچه ماهیان استخوانی یکی از بزرگترین مراکز تکثیر ماهیان استخوانی در کشور محسوب می‌شود که کار بازسازی انواع ماهیان استخوانی به خصوص ماهی سفید را به عهده دارد. مرکز بازسازی ذخایر شیلاتی شهید بهشتی نیز از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در دنیا و اولین مرکز در ایران است و با هدف تولید بچه ماهیان خاویاری ، ذخایر ماهیان خاویاری در جنوب دریای خزر را بازسازی می کند.

گفتنی است مدبری مدیرکل شیلات گیلان نیز در جریان این بازدید، گزارشی از روند صید و بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر ، محورهای اساسی فعالیت های شیلاتی در گیلان و نقش ارزشمند مراکز بازسازی ذخایر در حفظ و بازسازی گونه های نادر ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر و مشکلات پیش رو ، بیان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز