فرماندار آستارا در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح کرد:

تحقق جهش تولید با بهره گیری دستگاه های اجرایی از نیروهای جوان

۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - ۱۱:۰۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۲۳۲۶
تحقق جهش تولید با بهره گیری دستگاه های اجرایی از نیروهای جوان
فرماندار آستارا گفت: دستگاه های اجرایی باید از توان نیروهای جوان به عنوان نیروی محرکه و پیشران در تحقق جهش تولید استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید از توان نیروهای جوان موجود در دستگاه ها به عنوان نیروهای مولد و پیشران در تحقق جهش تولید استفاده کنند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ اقدامات خوبی در راستای برگزاری جشنواره ها و اوقات فراغت و فراخوان ایده های بومی برای توسعه ملی و محلی در شهرستان انجام شد که سمن ها نقش اساسی در آن داشتند و امیدواریم امسال نیز با توجه به شرایط موجود اقدامات و برنامه ها ادامه یابد.

  حسن رستم زاد در ادامه افزود: در سال جهش تولید می‌توان از فراخوان ایده های بومی برای توسعه ملی با همکاری و همراهی دانشگاه ها، پارک علم و فناوری، ستاد ساماندهی امور جوانان و سمن ها در راستای تحقق شعار سال اقدام کرد.

 فرماندار آستارا در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان به معنی ایجاد شغل دولتی برای جوانان نیست بلکه ایجاد اشتغال با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در هر شهرستان می باشد که با توجه به شرایط جغرافیایی و گردشگر پذیر بودن شهرستان آستارا و همچنین مستعد بودن در زمینه دریا وبندر ، آبزی پروری ، گردشگری ، صادرات و واردات ، دامپروری ، زنبورداری، باغات و کشاورزی به خصوص گیاهیان دارویی که در گردنه حیران می روید میتوان با مدیریت و برنامه ریزی و همت جوانان، بسیاری از معضل بیکاری را در این شهرستان برطرف نموده و توان و ظفیت و نیروی جوانان را در این حوزه ها جهت دهی و کانالیزه کرد.

 وی در ادامه به شناسایی ظرفیت ها و قابلیتهای جدید تاکید کرد و افزود: امیدواریم در سال تحصیلی جدید رشته هایی در حوزه بندر و دریانوردی و پرورش آبزیان و ماهیان خاویاری که شهرستان آستارا می ‌تواند در این زمینه به عنوان قطب و پیشرو باشد در دانشگاه های شهرستان افزوده شود.

 وی تاکید کرد: یکی از برند هایی که میتواند برای شهرستان آستارا باشد تولیدعسل و گل گاوزبان است که با سرمایه گذاری در این حوزه ها می توان با توجه به کیفیت این دو محصول در شهرستان آستارا، یکی از برندهای معتبر نه تنها در استان و کشور بلکه در سطح منطقه و جهان شود که تولید سالانه نزدیک به هزارتن عسل در شهرستان موید این مطلب است .

 وی از تمام دستگاه های شهرستان خواست به گسترش سمن ها در حد و توان خود و در راستای بهره‌مندی از ظرفیت آنان تمام تلاش خود را بکنند.

 رستم زاد  یادآور شد: هدف باید  برنامه ریزی برای جوانان و تکیه بر توان جوانان و جوان گرایی بود و با دقت در دهه اول انقلاب در میابیم که بسیاری از مسئولین، جوانان بودند و همین جوانان بودند که ۸ سال دفاع مقدس و بسیاری از بحران ها را مدیریت کرده و سربلند بیرون آمدند.

 وی در ادامه تاکید کرد: در سال1399 که به جهش تولید نامگذاری شده است باید تمام تلاش و توان خود را در راستای جهش در  تولیدات مختلف اعم از تولیدات فرهنگی ،رسانه، دیجیتال، نرم افزار، کشاورزی، تجاری، اقتصادی و در شهرستان بکار گیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز