جلسه ریاست هیات کاراته استان گیلان با روسا و نواب هیات های شهرستانها برگزار شد

۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۱۱:۰۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۰۵۶۹۵
جلسه ریاست هیات کاراته استان گیلان با روسا و نواب هیات های شهرستانها برگزار شد
عصر روز پنج شنبه یکم خرداد ماه جاری جلسه ی ریاست هیات کاراته استان گیلان با روسای هیات های شهرستانی و نواب روسای این هیات ها در سالن شهید سردار سپهبد حاج سلیمانی سرپرستی شعب بانک ملی استان گیلان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، در این جلسه که احمد اخوان دبیر هیات کاراته استان ، اشرف ندافی نایب رییس ، سعید داودی مسئول کمیته انضباطی و شاهرخ حسین زاده مسوول کمیته ارزیابی و ارزشیابی هیات کاراته استان گیلان نیز حضور داشتند ، مزدا صوفی با ارایه ی گزارش عملکردی از فعالیت های این هیات گفت : فعالیت هیات کاراته استان از مهر ماه 98 لغایت  انتهای بهمن ماه سال گذشته و پیش از آغاز شیوع ویروس کرونا نشان می دهد که ما از برنامه های میان مدتی که برای هیات کاراته گیلان در نظر داشتیم ، پیشی گرفته ایم .

DSC_2440

وی با قدردانی از زحمات هیات های شهرستانی اظهار داشت : جا دارد که از تلاشهای همکاران خود در هیات های شهرستانی و هیات استان قدردانی کنم که موجب شدند تا این برنامه ها به نحو شایسته ای اجرایی شود .

صوفی ادامه داد : برگزاری کلاسهای مربی گری درجه دو و سه ملی در بخش تئوری به پایان رسید و نمرات آن آماده تحویل به شرکت کنندگان عزیز می باشد و همچنین با پرداخت حق الزحمه مدرسین محترم این دوره در رده تئوری به پایان رسیده که جا دارد از عوامل اجرایی این کلاس و تمامی عزیزانی که در مورد با هیات کاراته استان گیلان همکاری داشتند تشکر و قدردانی کنیم ، مکاتباتی نیز با فدراسیون برای برگزاری کلاسهای مربی گری دوره ی عملی صورت گرفته که انشاالله با شروع مجدد فعالیت کاراته  اجرایی خواهد شد .

DSC_2433

وی با بیان اینکه سیاست های هیات کاراته استان گیلان در حال حاضر بر پایه ی بروز بودن استوار است ، افزود : پس از برگزاری کلاسهای مربی گری عملی حداکثر ظرف مدت یک ماه گواهینامه ی شرکت کنندگان در دوره به آنها اعطا خواهد شد و در خصوص دادن احکام به کاراته کاها نیز تعللی صورت نمی گیرد ، حکم درجات رنگی در هیات کاراته موجود است و ورزشکاران می توانند پس از اقدام و واریز وجه به حساب هیات کاراته این احکام را به صورت بروز دریافت کنند . هیچ گونه وجهی بر خلاف مصوباتی که فدراسیون کاراته اعلام می کند در هیات استان وهیات های شهرستانی نباید از ورزشکاران اخذ شود و تمامی مبالغ مالی باید به حساب هیات کاراته استان گیلان واریز گردد .

صوفی با بیان اینکه هیات های کاراته شهرستانها بازوان پرتوان هیات استان هستند ، اظهار داشت : سیاست های هیات استان باید توسط هیات های شهرستانی تعریف شده و اجرایی گردد ، ما نیازمند این هستیم که در کاراته ی استان نقشه ی راه داشته باشیم و بر اساس آن پیش رویم .

وی خاطر نشان کرد : شاخص هیات کاراته استان گیلان در سال 98 از سوی فدراسیون ارسال شده است و در آیتم هایی نظیر میزبانی اردوها ، اعزام ، داوری ، مربی گری ، حضور تیم های بانوان و آقایان در لیگ های کشوری ، میزبانی مسابقات کشوری سبکی و غیر سبکی و ... هیات کاراته استان گیلان فعال بوده است . در حال حاضر از 4 سهمیه ی المپیک یک سهمیه مربوط به گیلان می باشد که متعلق به خانم سارا بهمنیار می باشد . در 32 استان کشور تنها سه استان تهران ، قزوین و گیلان دارای بازیکن المپیکی هستند و دارا بودن بازیکن المپیکی باعث افتخار است .

DSC_2420

صوفی با اشاره به سازماندهی ساختار اداری و مالی هیات کاراته استان گیلان گفت : ساختار اداری و مالی هیات کاراته استان بر اساس چارچوب و مقررات وزارت ورزش و جوانان منظم شده و انسجام یافته است و شفافیت مالی این هیات کاملا مشهود و اسناد آن نیز موجود می باشد و انتظار ما از هیات های کاراته شهرستان این است که ساختار معین اداری و مالی منظمی در هیات های خود برقرار کنند .

وی با بیان اینکه پویایی ورزش کاراته در استان باید حفظ شود عنوان کرد : با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا سبب شد تا بسیاری از باشگاههای ورزشی به جهت رعایت بهداشت و ایمنی افراد تعطیل شود اما کاراته کاهای ما با ادامه ی تمرینات خود در منزل و همچنین شرکت و کسب امتیاز در مسابقات مجازی کاتا  نشان دادند که پویایی خود را در این رشته حفظ می کنند .

DSC_2399

در ادامه ی این جلسه " شاهرخ حسین زاده " مسوول کمیته ارزیابی و ارزشیابی هیات کاراته استان گیلان  با اشاره به برنامه های راهبردی ارایه شده توسط ریاست هیات از ابتدای انتخاب وی در جایگاه مدیریت و درصد تحقق این برنامه ها ، اظهار داشت : دوازده  مورد مطرح در برنامه پیشنهادی مورد نظر بوده که تاکنون حدود ده مورد آن به طور کامل اجرا شده است  . توسعه و گسترش ورزش کاراته در گیلان از مهمترین این برنامه ها بود  که بدین منظور برآن شدیم تا استان را به مناطق هفت گانه تقسیم کنیم و مسابقات بر اساس آن مناطق و به میزبانی شهرستانها برگزار شد وپس از برگزاری مسابقات انتخابی در استان ، تیم های منتخب تشکیل گردید و تمرینات آنان به جریان افتاد و در حال حاضر به جهت بحث کرونا فعلا مسکوت مانده است .

وی با اشاره به ارتقای سخت افزاری در هیات کاراته استان گیلان گفت : به جهت بهره گیری از تجهیزات روز در داوری و دقت بیشتر ، هیات کاراته گیلان اقدام به خریداری  وسایل جانبی از قبیل تبلت برای داوران کاتا  نموده است که در مسابقات از آنها بهره گیری شود.

حسین زاده ادامه داد : هیات کاراته استان گیلان از نظر سیستم اداری بروز رسانی شده که این تغییرات قابل مشاهده توسط همه ی مراجعین به هیات است .

وی اضافه کرد : وب سایت هیات کاراته استان گیلان نیز طراحی گردیده و به زودی رونمایی خواهد شد .یک  سیستم و برنامه جامع مالی نیز برای شفافیت فعالیت های مالی هیات خریداری شده است .

وی توسعه آموزش ، تحقیقات و پژوهش را از دیگر موارد مطروحه در برنامه های تدوین شده خواند و افزود : در این راستا کلاس ارتقای داوری با حضور ریاست محترم کمیته داوران فدراسیون برگزار شد و دوره های مربی گری درجه دو و سه و کلاس بازآموزی داوری آقایان و بانوان .. از جمله موارد آموزشی صورت گرفته است .

مسوول کمیته ارزیابی و ارزشیابی هیات کاراته استان گیلان با بیان اینکه بخشنامه ی برگزاری لیگ پویای گیلان آماده شده است ، عنوان کرد : در حال حاضر با توجه به تعیین تکلیف شرایط مسابقات کاراته استان ، در دو رده سنی خردسالان و نونهالان و نوجوانان و جوانان این مسابقات در نظر گرفته شده و مهلت ثبت نام تا 15 تیرماه می باشد و برگزاری این مسابقات منوط به اعلام وزارت بهداشت می باشد و هدف از برگزاری این مسابقات ، آمادگی کاراته کاها برای شرکت در مسابقات کشوری و کسب نتایج بهتر در آن مسابقات است .

DSC_2445

در ادامه ی این جلسه سعید داوودی مسوول کمیته انضباطی هیات کاراته استان گیلان نیز اظهار داشت : هدف از تشکیل کمیته انضباطی اعمال کلیه ی قوانین و آیین نامه حاکم در  کاراته است و اگر تخلفی از سوی خانواده ی کاراته استان چه در جایگاه مربی ، ورزشکار و چه داور و غیره رخ دهد با آن تخلفات برخورد خواهد شد .

وی با بیان اینکه باید در زمینه ی آسیب شناسی در هیات ها دقت لازم صورت گیرد ، عنوان کرد : اگر آسیبی در هر کدام از بخشهای هیات از سوی شما عزیزان مشاهده شد با ما در میان بگذارید تا به دنبال  شناسایی علت آن باشیم  و از بروز و ظهور آن آسیب در آینده پیشگیری شود و در صورت حل نشدن آن موارد در کمیته انضباطی هیات طرح و بررسی خواهد  شود .

وی افزود : قوانین انضباطی در هفته ی آتی به روسای هیات ها ابلاغ خواهد شد و درخواست می گردد که آنها نیز این موارد را به درستی اجرایی کنند .

مسوول کمیته انضباطی هیات کاراته استان گیلان با اشاره به لزوم انسجام و وحدت در هیات های شهرستانی ابراز داشت : هیات های کاراته شهرستانها باید انسجام و همدلی بیشتری داشته باشند و مسوولین کمیته های استانی هیات نیز در کنار مدیران هیات ها خواهند بود و آنها را در زمینه های انضباطی یاری خواهند داد .

DSC_2441

همچنین اشرف ندافی نایب رییس هیات کاراته گیلان ضمن قدردانی از تلاشهای ریاست هیات کاراته استان در جهت ارتقای این رشته گفت : فعالیت های بسیار خوبی در طی ماههای گذشته در هیات انجام شده است و امیدواریم که با اجرای برنامه های مدون پس از گذر از بحران کرونا و از سر گیری مسابقات ورزشی بتوانیم جایگاه کاراته گیلان را بیش از پیش ارتقا بخشیم .

لازم بذکر است در این جلسه برخی از روسا و نواب هیات های شهرستانی نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند .

DSC_2424

DSC_2423

DSC_2456

DSC_2455

DSC_2462

نظر شما