تکرار حادثه در گیلان؛

برادری جان خواهرش را به آتش کشید

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۸:۵۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۷۶۳۱
برادری جان خواهرش را به آتش کشید
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: دختر ۱۸ ساله‌ای که بر اثر به آتش کشیدن خانه توسط برادرش دچار جراحات شدید سوختگی شده بود، جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ مجید رسول زاده فرساد با اعلام این خبر گفت: برادر دختر ۱۸ ساله ساکن در محله سلیمانداراب شهر رشت که با ازدواج خواهرش با مرد مورد علاقه او مخالف بود به علت عدم دریافت نتیجه در جلوگیری از این ازدواج، در اقدامی نسنجیده، خانه پدری‌اش را به آتش کشید که در این حادثه خواهر و مرد مورد علاقه‌ وی بر اثر جراحات سوختگی به بیمارستان ولایت رشت منتقل شدند.

وی گفت : متهم در اظهارات خود ، دلیل ارتکاب این جرم را مخالفت با ازدواج خواهرش با مرد مورد نظر او و اختلاف سنی ۱۲ سال میان آنها عنوان کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر ضرورت ارتباط منطقی و صمیمی میان اعضا خانواده افزود: همه باید تلاش کنند که آستانه تحمل خود را بالا ببرند و همواره دلیل و منطق را در قضاوت‌های خود ملاک عمل قرار دهند چرا که نه تنها خشونت، چاره حل مشکلات نیست بلکه بعضا به آتش اختلافات دامن می‌زند.

سرهنگ رسول زاده فرساد نداشتن آگاهی از قوانین، نبود ارتباط منطقی و صمیمانه بین اعضاء خانواده، عدم درک متقابل افراد از یکدیگر و کم‌توجهی به موازین و دستورات دینی را از دلایل بروز چنین حوادثی عنوان و تصریح کرد: تربیت صحیح فرزندان نیز می‌تواند در پیشگیری از این حوادث نقش بسزایی داشته باشد.

وی گفت : آگاهی نداشتن والدین و خانواده‌ها از چگونگی توجیه منطقی فرزندشان برای پی بردن به اشتباهاتش درباره خطرات ازدواج ناصحیح موجب می‌شود که فرزندان کم سن و سال دست به خطاهایی بزنند که گاهی اوقات پیامدهای فردی و اجتماعی جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه برادر این دختر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده افزود : کنترل خشم و تفکر در عواقب جبران‌ناپذیر اینگونه اقدامات خشن، عامل مهمی در پیشگیری از این جرائم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز