جمع آوری ادوات مخصوص صید ماهیان خاویاری در سفیدرود

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۰:۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۸۴۶۲
جمع آوری ادوات مخصوص صید ماهیان خاویاری در سفیدرود
تعداد یک صد عدد "قرماق"، ویژه صید غیر مجاز ماهیان خاویاری از رودخانه سفید رود کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه با اعلام این خبراظهار کرد : در پی دریافت گزارش  مبنی بر اقدام به صید ماهیان خاویاری توسط صیادان غیر مجاز در رودخانه سپید رود، مامورین یگان حفاظت محیط زیست پس از حضور در محل مورد نظر و جستجو در مسیر رودخانه موفق شدند تعداد دو رشته دام حاوی 100 عدد قلاب از نوع قرماق را کشف و جمع آوری کنند.

جعفر میرزایی درباره "قرماق" گفت: این وسیله نوعی دام غیر مجاز است که صرفا برای صید ماهیان خاویاری و غضروفی استفاده میشود و به صورت رشته ای است افقی که در مسیر تردد آبزیان تعبیه می شود و از آن معمولا بین چهل تا پنجاه عدد، بسته به طول رشته، قلابهایی به صورت عمودی آویزان است که در هنگام برخورد ماهیان خاویاری با دام، این قلاب ها در بدنشان فرو می رود. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه در پایان افزود: هرگونه صید با ادوات صیادی همچون سالیک، ساچوق و قرماق در این رودخانه ممنوع می باشد و ماهیگیرانی که قصد دارند به صورت تفریحی اقدام به صید کنند صرفا با دریافت پروانه و فقط با قلاب ماهیگیری می توانند به این کار مبادرت کنند.

رودخانه سفید رود اصلی ترین زیستگاه و محل تولید مثل ماهیان غضروفی یا خاویاری است که به دلیل شرایط اکولوژیکی ویژه آن، سالیانه در فصل زادآوری میزبان تعداد زیادی ماهی خاویاری آماده تخم ریزی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز