ترفند جدید کلاهبرداران در واتساپ

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۲۰:۵۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۸۸۳۰
ترفند جدید کلاهبرداران در واتساپ
رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: سودجویان ترفندی تازه برای فریب طعمه‌های خود ابداع کرده‌ و کاربران واتساپ را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "ایرج پورمستمند"با اعلام این خبر گفت: در پایش‌های انجام ‌شده در فضای مجازی، به تازگی مجرمان سایبری با شیوه‌ای جدید و با وعده پرداخت مبلغ چشمگیری بابت انجام کار از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: در این شیوه کلاهبردار با بررسی صفحات مختلف افراد در شبکه‌های اجتماعی و شناسایی علاقه‌مندی‌های آنها، طعمه خود را شناسایی و در شبکه‌ اجتماعی واتساپ پیغامی را برای او ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: فرد کلاهبردار با وعده اینکه مقداری از دارایی همسرم را برای کمک به نیازمندان کشور شما و 30 درصد از مبلغ کل آن را برای شما در نظر گرفته‌ام، نظر شهروندان را جلب می‌کند.

سرهنگ پورمستمند ادامه داد: پس از جلب اعتماد، فرد کلاهبردار شماره نماینده خود را برای تماس در واتساپ و در ادامه نماینده درخواست پرداخت 20 میلیون تومان بابت هزینه ترخیص سفارشی می‌کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان به چنین پیام‌های اغفال‌کننده در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی که با عناوینی همچون سرمایه‌گذاری و دریافت درآمد‌های میلیونی فعالیت می‌‌کنند، توجه نداشته باشند، چرا که انگیزه اینگونه تبلیغات در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی، کلاهبرداری مالی از شهروندان است.

رئیس پلیس فتا استان گیلان از شهروندان خواست، هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز