در مراسم آئین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان عنوان شد؛

هلال‌احمر حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان است / نوسازی ۱۰۰ درصدی ناوگان جمیعت هلال‌احمر در استان گیلان/ مسؤولان کشوری به جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نگاه ویژه داشته باشند

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۴:۴۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۰۹۲۷۱
هلال‌احمر حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان است / نوسازی ۱۰۰ درصدی ناوگان جمیعت هلال‌احمر در استان گیلان/ مسؤولان کشوری به جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نگاه ویژه داشته باشند
مراسم آئین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با حضور محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در ابتدا دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه هلال‌احمر جایگاهی ویژه در سطح بین‌المللی دارد، اظهار کرد: اصولی در جمعیت هلال‌احمر حاکم است که بسیاری از آن به مبانی دینی شباهت داشته و فعالیت‌های ما بر همین اساس است.

وی با اشاره به اصول هفت‌گانه جمعیت هلال‌احمر گفت: باید این اصول برای تمامی مردم بازگو شود زیرا بسیاری از اعضای این جمعیت، جوانان عاشق و از بین مردم بوده و در بحران ها در کنار مردم هستند تا بتوانند آسیب‌های روحی به افراد را کاهش دهند.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر کشور فعالیت هلال‌احمر را فقط منوط به حوزه امدادرسانی ندانست و بیان کرد: در سال ۸۳، جمعیت هلال‌احمر در کنار ۱۷ دستگاه فعال کشور در حوزه توجه به جوانان و مسائل اجتماعی رتبه اول را کسب کرد که این امر نشان‌دهنده ظرفیت جمعیت هلال‌احمر در کشور است

قوسیان مقدم با اذعان به اینکه هلال‌احمر در تمامی بحران‌ها به مردم خدمات‌رسانی انجام می‌دهد، تصریح کرد: تمامی اعضا و داوطلبین جمعیت هلال باید با خدمت به مردم از هلال سرخ‌روی لباسشان دفاع کنند که این امر تاکنون در هلال‌احمر کشور اجرایی شده و اعتماد مردم به این جمعیت روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی با اذعان به اینکه جوانان هلال‌احمر می‌توانند به عملکرد این جمعیت نظارت کنند، بیان کرد: با تغییر اساسنامه انتخابات، جوانان می‌توانند بر انتخابات و عملکرد هلال‌احمر در سطح کلان نظارت کرده و رأی نمایندگان جوانان به‌اندازه مقام‌های کشوری در انتخابات ارزش دارد.

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر کشور، این نهاد را حلقه اتصال توانمندی مردم و نیازهای جامعه معرفی کرد و گفت: در هلال‌احمر به مقوله آموزش به‌ویژه با راه اندازی خانه‌های هلال در روستاها بسیار توجه شده و این روند باید ادامه پیدا کند زیرا در ساعات اولیه بحران مردم باید به رفع کاهش خسارات کمک کنند به همین دلیل می‌توان هلال‌احمر را حلقه اتصال توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.

قوسیان با تأکید بر استفاده از نیروهای بومی در انتخاب مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در کلیه استان‌ها افزود: رویکرد هلال‌احمر کشور استفاده از ظرفیت‌های بومی در انتخاب مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در کلیه استان است زیرا این افراد به مشکل و توانمندی‌های هلال‌احمر استان‌های خود آشنایی داشته و می‌توانند به‌درستی از تمامی امکانات و افراد کارشناس استفاده کنند.

وی با قدردانی از اقدامات مدیرعامل سابق جمعیت هلال‌احمر استان گیلان گفت: گیلان  از جمله استان‌هایی است که با بیشترین بلایای طبیعی همراه است ولی در دوران ریاست مهدی ولی پور در هلال‌احمر گیلان اقدامات بسیار خوبی به‌مانند نوسازی ۱۰۰ درصدی ناوگان، ساخت ساختمان مرکز هلال و پایگاه اورژانس هوایی انجام‌شده و واقعاً جای تشکر و قدردانی دارد.

نوسازی ۱۰۰ درصدی ناوگان جمیعت هلال‌احمر در استان گیلان

در ادامه مدیرعامل سابق جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان در بسیاری از مسائل با نهادهای مختلف تعامل و مشورت داشته است، اظهار کرد: بدون اتحاد، همدلی، مشورت و تعامل هیچ موفقیتی حاصل نشده و به همین دلیل در طی مدت ریاست بنده در جمعیت هلال‌احمر استان گیلان همواره با تمامی نهاد و سازمان‌ها هرگونه تعامل داشتیم.

مهدی ولی پور با اشاره به برنامه توسعه پنج جمیعت هلال‌احمر در استان گیلان گفت: پس از ریاست بنده در جمعیت هلال‌احمر استان، علیرغم بعضی از ناملایمت ها برنامه توسعه پنج‌ساله را اجرایی و بسیاری شاخص‌ها را بومی‌سازی کردیم.

وی یکی از اقدامات مؤثر را نوسازی ناوگان هلال‌احمر در گیلان معرفی کرد و افزود: در سال ۹۵ بیش از ۵۰ درصد ناوگان جمیعت هلال‌احمر گیلان فرسوده بود ولی هم‌اکنون با تلاش‌های انجام‌شده ۱۰۰ درصد ناوگان در استان گیلان نوسازی شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جمعیت هلال‌احمر استان گیلان بیان کرد: در طی این مدت ۱۶۹ خودرو امداد نجات، مرکز امداد و نجات هوایی و پایگاه‌های امداد از ۱۳ عدد به ۱۶ پایگاه در سطح استان رسیده و این روند قطعاً ادامه داشته و رتبه جمعیت هلال‌احمر گیلان از ۳۱ کشور به ۱۰ استان برتر رسیده است.

ولی پور با اذعان به اینکه پنج درصد جوانان جمعیت هلال‌احمر استان بومی هستند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده تعداد جمیعت و داوطلبین جمیعت هلال‌احمر از ۶ هزار نفر در سال ۹۵ به ۳۵ هزار نفر در سال ۹۸ رسیده است.

وی با اذعان به اینکه داروخانه جمعیت هلال این استان دارای بدهی ۳۰ میلیارد تومانی بوده است، گفت: در ابتدای ریاست بنده به‌عنوان جمیعت هلال‌احمر استان، داروخانه این جمعیت در استان دارای بدهی ۳۰ میلیارد تومانی بوده ولی اکنون این بدهی‌ها برطرف و بیش از هزار و ۴۰۰ قلم دارو در داروخانه جمیعت هلال‌احمر توزیع می‌شود.

مسؤولان کشوری به جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نگاه ویژه داشته باشند

سرپرست جدید جمیعت هلال‌احمر استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه باید در بین جوانان و داوطلبین جمیعت هلال‌احمر انگیزه ایجاد شود، اظهار کرد: با انتصابات جدید در مدیرعاملی جمیعت هلال‌احمر در بعضی از استان‌های کشور یک امید و انگیزه در بین جوانان و داوطلبین هلال‌احمر ایجاد شد زیرا تمامی آن به این نتیجه رسیدند که در صورت تلاش شاید روزی به جایگاه و مقام‌های بسیار خوبی برسند.

سیاوش غلامی یکی از دلایل موفقیت هلال‌احمر در گیلان را وحدت و‌ همدلی تمامی نهادها و ارگان‌های استان عنوان کرد و گفت: باید مسوولان کشوری به جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نگاه ویژه داشته باشند زیرا وقتی در گیلان بحران طبیعی ایجاد می‌شود جوانان و داوطلبین این جمیعت تمام تلاش خود را برای کاهش خسارات واردشده به مردم انجام داده و باید به آنان توجه شود.

در پایان از زحمات مهدی ولی پور مدیرعامل سابق جمعیت هلال‌احمر استان گیلان قدردانی و سیاوش غلامی به‌عنوان سرپرست جدید جمیعت هلال استان گیلان انتخاب شد.

photo_2020-05-31_14-49-15 (2)

photo_2020-05-31_14-49-15

photo_2020-05-31_14-49-14

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز