آیت الله فلاحتی در مراسم بزرگداشت سالگرد امام خمینی(ره):

امام(ره) با قیام ۱۵ خرداد اسطوره قدرت ستم شاهی را درهم شکست

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۱۲:۲۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۱۰۶۰۲
امام(ره) با قیام ۱۵ خرداد اسطوره قدرت ستم شاهی را درهم شکست
نماینده ولی فقیه در گیلان اندیشه امام(ره) و ملت ایران را برگرفته از مکتب شیعه عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی در سایه قرآن جامعه آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده و دنیای غرب اذعان دارد که حرکت توفنده مردم در جامعه آمریکا متاثر از رهبری و ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، آیت الله رسول فلاحتی امروز در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و همچنین گرامیداشت آیت الله شهید احسانبخش در مصلای رشت با اشاره به اینکه امام(ره) شخصیتی جهانی بود اظهار کرد: ملت ایران همچنان به راه و مسیر امام(ره) که برای نجات اسلام ترسیم کرده بود، پایبند هستند.

وی، ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را آغاز حرکت به طرف سقوط رژیم پهلوی عنوان کرد و افزود: امام(ره) در نهضت خود که از سال ۱۳۴۲ قیام کرد، سه هدف اساسی را دنبال کرد.

امام جمعه رشت، امام خمینی(ره) را مرجعی معرفی کرد که معرفت و عرفان را در حوزه علمیه طی کرد و گفت: امام(ره) پس از خودسازی و تهذیب جریان انقلاب اسلامی را رهبری کرد و این پرچم بزرگ که نمونه آن به غیر از بعثت پیامبر(ص) مشاهده نشده، را به دست گرفت.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امام(ره) تمام سختی ها و ناملایمات را به جان خرید تا به اهداف بلند دست پیدا کند، تصریح کرد: امام(ره) با قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ اسطوره قدرت ۲۵۰۰ ساله ستم شاهی را درهم شکست و افسون ها را باطل کرد.

وی، پیچیدن طومار نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به ویژه رژیم فاسد و وابسته پهلوی را نخستین هدف امام(ره) عنوان کرد و یادآور شد: اگر انسان در مسیر خدا حرکت کرده و نیرنگ و فریب در دل و اندیشه او جا خوش نکند، خدای متعال پیچ و خم ها را اصلاح می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تجربه بیش از ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نشان داده دشمن داخلی و خارجی تمام امکانات خود را به کار گرفتند تا راه امام(ره) را منحرف کنند، بیان کرد: مسیر انقلاب اسلامی نشان داد اگر انسان از هوس های نفسانی خودداری کند، خدا او را یاری می کند.

آیت الله فلاحتی، ستون خیمه انقلاب اسلامی را همچنان استوار دانست و خاطرنشان کرد: خدای متعال را به خاطر وجود رهبر معظم انقلاب شکرگزاریم.

وی با بیان اینکه پیشرفت فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) دومین هدف امام(ره) بود، اظهار کرد: امام(ره) از مردم ایران ملتی ساخت که توانستند ایجادکننده تحول در دنیای بشر باشند.

امام جمعه رشت، اندیشه امام(ره) و ملت ایران را برگرفته از مکتب شیعه عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی در سایه قرآن جامعه آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده و دنیای غرب اذعان دارد که حرکت توفنده مردم در جامعه آمریکا متاثر از رهبری و ملت ایران است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به فرمایش امام(ره) مبنی بر صدور انقلاب در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی نه تنها در عقیده و اندیشه بلکه به عنوان یک پروژه میدانی و پروسه عملی برای تمام ملت ها الگو است و آن را پذیرفتند.

وی به سومین هدف امام(ره) در وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف نهایی امام(ره)، تقرب انسان ها به خدا بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پیروی نکردن از طاغوت و بندگی خدا از اهداف پیامبران الهی بود، تصریح کرد: خدای متعال پیامبران را فرستاد تا به انسان مسیر سعادت را بیآموزند.

آیت الله فلاحتی با برشمردن آثار اهداف امام(ره) تاکنون، خاطرنشان کرد: سقوط رژیم ۲۵۰۰ ساله رژیم شاهنشاهی، به عزت رسیدن مردم ایران در سایه انقلاب اسلامی، بیرون آمدن مردم ایران از تحقیر قدرت های سلطه، از بین بردن خود کم بینی و ضعف درونی ملت ایران و خارج کردن ملت ایران از انزوا از جمله آثار تحقق انقلاب اسلامی توسط امام(ره) است.

وی با اشاره به اینکه ایران با سرعت در حال حرکت به طرف ابرقدرت شدن است، اظهار کرد: اقتدار ملت ایران در سایه اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) خون شهیدان و مردم خوب کسب شده است.

امام جمعه رشت، افق آینده ملت ایران را روشن ذکر کرد و یادآور شد: پیشرفت های روشنی در مقابل ملت ایران قرار دارد به شرط آنکه مسئولان مسئولیت پذیر باشند، مسئولان از ارزش ها غافل نشوند، اتحاد و همدلی میان مسئولان و مردم برقرار باشد، مسئولان از تنبلی و کسالت پرهیز کنند، مسئولان فریب لبخندها و فریب دروغین دشمنان را نخورند و تکیه بر توان داخلی و اعتماد به جوانان و ملت را هر روز افزون تر کنند.

آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله احسانبخش، اظهار کرد: به روح آیت الله احسانبخش درود می فرستیم و این سه مجلس به نیکویی به هم گره خورده است ضمن اینکه سالگرد رحلت آیت الله احسانبخش در مراسم ارتحال امام(ره) می تواند برای خانواده و دوستان آیت الله احسانبخش یک افتخار باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز