استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا تأکید کرد؛

لزوم استمرار آگاهی‌ بخشی‌ به مردم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی / نظارت‌های مداوم بر مراکز ارائه خدمات، تشدید و در صورت بروز تخلف، برخوردهای قاطع قانونی اعمال شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۴:۲۹:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۱۵۰۲
لزوم استمرار آگاهی‌ بخشی‌ به مردم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی / نظارت‌های مداوم بر مراکز ارائه خدمات، تشدید و در صورت بروز تخلف، برخوردهای قاطع قانونی اعمال شود
استاندار گیلان بر ضرورت استمرار آگاهی‌بخشی‌ به مردم برای رعایت پیوسته توصیه های بهداشتی تأکید کرد و گفت: توجه داشته باشیم گشایش هایی که طبق تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا انجام می شود، با رعایت کامل دستورالعمل های مراقبتی است و نظارت های مداوم بر مراکز ارائه خدمات نیز تشدید و در صورت بروز تخلف، برخوردهای قاطع قانونی اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، با یادآوری تلاش های شبانه روزی کادر درمان و پزشکی استان برای مقابله با بیماری و قدردانی از آنان؛ بر لزوم استمرار آگاهی بخشی به مردم برای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی تاکید و اظهار کرد: تلاشگران عرصه سلامت، فعالیت های چند ماهه و دشواری را پشت سر گذاشته اند و باید همکاری ها با آنان استمرار یابد.

وی افزود: در کنار اهمیت رعایت اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه مردم، اطلاع رسانی شایسته و موثر بویژه استفاده از ظرفیت فضای مجازی در جلب مشارکت و همکاری بیشتر مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری است.

نماینده عالی دولت در گیلان اعمال موثر نظارت‌ها و مراقبت‌های مسئولان در اجرای دستورالعمل‌های مصوب را امری مهم خواند که کارگروه مربوطه باید همچنان نسبت به این امر اهتمام جدی بورزد.

دکتر زارع با اشاره به حضور هم وطنان در مناطق گردشگری استان طی هفته گذشته گفت: به تکرار یادآور می شوم لازم است مردم بدانند چنانچه در هر بخشی هشدارها در خصوص ضرورت رعایت دستورالعمل ها و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی جدی گرفته نشود ، سلامت مردم مورد تهدید قرار می گیرد لذا بایستی نظارت ها به صورت مستمر ادامه یابد و درصورت بروز تخلف ، برخورد قاطع قانونی اعمال شود.

وی با قدردانی از تلاش های مستمر رسانه ها ادامه داد: در این بخش نیز نیازمند آگاهی بخشی رسانه‌ها هستیم تا به مردم یادآور شوند همچنان باید توصیه های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.

دکتر زارع گفت: همچون جلسه گذشته ستاد استانی کرونا ، امروز هم خاطرنشان می کنم باید به این باور برسیم که سبک زندگی خود را با کرونا سازگار کنیم زیرا به اذعان کارشناسان حوزه بهداشت؛ فعلاً درمانی برای این بیماری کشف نشده و تنها راه مبارزه با آن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و استفاده از ماسک و دیگر ملزومات بهداشتی و به بیان بهتر؛ رعایت دقیق بهداشت فردی و اجتماعی است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: تجربه موفق گیلان در مهار نسبی بیماری ، گویای همکاری آحاد مردم در رعایت قوانین و مقررات بهداشتی است و امروز نیز همچون گذشته باید موارد بهداشتی رعایت شود .

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، بخش اعظمی از محدودیت های پیشین برداشته و از جمله روز گذشته در 21 شهر گیلان نماز جمعه اقامه شد؛ افزود: از ابتدای تیر ماه در تمامی مناطق زرد نیز همانند مناطق سفید، نماز جمعه برگزار می شود که با این وجود تأکید مداوم ما ، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است زیرا این مهم؛ به حفظ سلامت شهروندان، افزایش روحیه و توان کادر درمانی و دچار نشدن آنان به شرایط فرسایشی و نیز جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا می انجامد.

دکتر زارع به بازگشایی مهدهای کودک از 24خردادماه با رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا اشاره و اضافه کرد: بر اساس مصوبات جلسه امروز این ستاد  کلاس‌های آموزشی تابستانی ، از تاریخ ذکرشده البته با در نظر داشتن توصیه های مراقبتی، بازگشایی و تورهای مسافرتی داخلی نیز با رعایت دستورالعمل‌ها، ازسرگیری می شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان از برگزاری کنسرت ها و همچین بازگشایی سینماها با رعایت موازین بهداشتی و استفاده 50 درصدی از ظرفیت های آنها از اول تیرماه خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت حضور مردم بر مزار متوفیان نیز برداشته شده و از این تاریخ، افراد می توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در این اماکن حضور یابند.

وی همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر واحدها و اصناف مختلف در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و نیز بررسی شیوه عرضه اقلام بهداشتی تاکید کرد و افزود: واگذاری اختیارات لازم به معاونت غذا و دارو در خصوص چگونگی توزیع مواد ضدعفونی و ملزومات بهداشتی اقدامی مطلوب در جهت مدیریت این بخش است.

دکتر زارع با ابراز خرسندی از رونمایی محصولات دو کارخانه بومی تولید ماسک و دستکش در استان بیان داشت: افزایش ظرفیت تولید داخلی در این بخش ، ارزشمند و لازم است دستورالعمل ها و تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در بخش نظارت به درستی اجرا شود.

استاندار گیلان به موضوع اخذ شهریه از دانش آموزان و دانشجویان و لزوم تناسب بین خدمات و وجه دریافتی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مراکز آموزش عالی بخشی از خدمات آموزشی در فضای مجازی به صورت مستمر انجام شده اما در خصوص آن دسته از خدمات که به اجرا نرسیده، باید بحث و بررسی های لازم صورت گیرد.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش با گرامیداشت یاد امام راحل ، یوم الله 15 خرداد را یک روز تاریخی خواند که در پیروزی نهضت اسلامی مردم ایران نقش پررنگی داشته است و گفت: پس از رحلت امام خمینی (ره) ، کشور تحت تدابیر رهبر معظم انقلاب ، هدایت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز