استاندار گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش تأکید کرد؛

ادامه فعالیت‌های آموزشی با در نظر داشتن کرونا برنامه‌ریزی شود / ارائه آموزش‌های کیفی استمرار یابد

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۳:۴۱:۲۱
کد خبر: ۱۰۱۳۶۷۹
ادامه فعالیت‌های آموزشی با در نظر داشتن کرونا برنامه‌ریزی شود / ارائه آموزش‌های کیفی استمرار یابد
استاندار گیلان بر ضرورت انجام برنامه ریزی های لازم و اتخاذ راهکارهایی درست و سنجیده برای ادامه فعالیت های آموزشی با در نظر داشتن ویروس کرونا و در عین حال استمرار ارائه آموزش های کیفی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در مجموعه وزارت آموزش و پرورش برای جبران تعطیلی کلاس های حضوری مدارس افزود: ایجاد و راه اندازی شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) اقدامی بزرگ بود که طی مدت زمانی کوتاه، با فراگیری گسترده ای از دانش آموزان، مدیران و معلمان، توانست خدمات آموزشی ارائه دهد.

وی بر لزوم شناسایی و رفع کاستی های این سیستم آموزشی تاکید و بیان کرد: فصل تابستان، فرصتی مناسب برای انجام برنامه ریزی های لازم در بستر شبکه شاد است تا محیط آن برای دانش آموز جذاب باشد و در عین حال بتواند نیاز واقعی تدریس و آموزش را تامین کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در ستاد ملی کرونا بر اجرای هرچه بهتر فعالیت وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز آموزش و پرورش در جهت تسهیل ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان تاکید شده ، اظهار داشت: رسانه ملی و شبکه های استانی هم اقدامات خوبی در حوزه آموزشی داشته اند که قابل تقدیر است.

نماینده عالی دولت در گیلان، تغییر برخی فرایندهای زائد و در عین حال متداول شدن استفاده از بستر فضای مجازی در امر آموزش را یکی دیگر از نتایج کرونا دانست و افزود: معتقدم باید از تجربه چند ماه گذشته در زمینه آموزش از راه دور و اطمینان از اثربخشی برنامه ها و رفع کاستی‌های آموزش غیرحضوری، برای شروع سال تحصیلی آینده آمادگی کسب کنیم.

وی تاکید کرد: استمرار کیفی آموزش، امری ضروری است و باید با اتخاذ تدابیر مناسب و راهکارهایی درست و سنجیده، مانع از آسیب‌رسیدن به بخش آموزش شد .

استاندار گیلان با بیان این مطلب که موفقیت در این بخش تصادفی به دست نمی آید، اظهارداشت: دانش‌آموزان سرمایه‌های آینده ایران اسلامی هستند، از این‌رو برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ، دچار خسارت در بخش‌های آموزشی نشوند و قطار پیشرفت‌های علمی و آموزشی، همچنان پرشتاب به مسیر رو به تعالی خود ادامه دهد.

استاندار گیلان اضافه کرد: فراهم‌سازی مشارکت بیشتر خانواده‌ها در پیگیری فرآیند آموزش فرزندان‌شان و نیز مشارکت فعال دانش آموزان در امر یادگیری، از دیگر رخدادهای مثبتی است که در دوره کرونا بیش از گذشته پررنگ شد و باید این بستر همچنان ادامه داشته باشد.

دکتر زارع با اشاره به در نظر گرفته شدن 239 حوزه اجرایی در گیلان برای برگزاری آزمون نهایی پایه دوازدهم بیان کرد: افزون بر 27 هزار دانش آموز در این دوره از آزمون‌ها حضور خواهند داشت که لازم است تدابیر لازم برای اجرای هرچه بهتر آن اتخاذ شود.

وی یادآور شد: نباید با کم توجهی در فرایند برگزاری امتحانات مذکور ، مشکلی پیش بیاید.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین راه اندازی پردیس دانشگاهی شهید رجایی را موضوعی دانست که باید توسط اداره کل مربوطه پیگیری شود.

دکتر زارع در خاتمه سخنانش، بار دیگر از تلاش‌های کادر آموزشی و معلمان استان در دوران شیوع ویروس کرونا قدردانی و خاطرنشان کرد: کادر آموزشی و معلمان استان در این ایام، امر مهم آموزش را تعطیل نکرده و شعار " تعطیلی مدارس، تعطیلی آموزش نیست" را تحقق بخشیدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز