خستگی عاملی مهم در وقوع حوادث رانندگی

۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۰۹:۰۴:۱۸
کد خبر: ۱۰۱۴۲۵۷
خستگی عاملی مهم در وقوع حوادث رانندگی
سرپرست پلیس راه استان گیلان گفت: خستگی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین عوامل خطای انسانی در حمل و نقل جاده‌ای است که می‌‎تواند حوادث جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "جاور صفاری"  سرپرست پلیس راه استان گیلان گفت: توجه به امر خستگی به عنوان عامل دخیل در تصادفات کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

این مقام انتظامی افزود: خستگی که تحلیل و زوال انرژی فرد را به دنبال دارد، می‌تواند هم از نظر جسمی و هم از لحاظ روحی برای فرد خطرآفرین باشد.

وی با بیان اینکه آثار خستگی می‌تواند به صورت کاهش هوشیاری، خواب آلودگی راننده و خواب رفتن در پشت فرمان خودرو ظاهر شود یادآور شد: انحراف از مسیر، بی‌توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی، سنگین شدن پلک‌ها، احساس بی‌قراری، زود رنجی، شتاب و ترمزگیری غیر معمول از مهمترین نشانه‌های خستگی در هنگام رانندگی است.

سرهنگ صفاری تصریح کرد: خستگی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین عوامل خطای انسانی در حمل و نقل جاده‌ای است که می‌‎تواند حوادث جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

این مقام انتظامی عوامل انسانی، محیط و وسیله نقلیه را منشأ خستگی خواند و افزود: خواب کافی مهمترین راه مبارزه و مقابله با خستگی است و راننده باید پس از یک سفر طولانی به قدر کافی بخوابد.

سرپرست پلیس راه استان گیلان در پایان به رانندگان توصیه کرد: قبل و در هنگام رانندگی از داروهای خواب‌آور استفاده نکنند، در هنگام عصبانیت و مشاجره از رانندگی اکیداً اجتناب کنند، به محض احساس خستگی و سنگینی چشم‌ها در اولین محل امن توقف کرده و به ازاء هر 2 تا 3 ساعت رانندگی، حداقل 10 الی 15 دقیقه استراحت داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز