در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تأکید شد؛

معاون استاندار گیلان: برای توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد، برنامه‌ریزی شود

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۶:۰۴:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۵۴۵۷
معاون استاندار گیلان: برای توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد، برنامه‌ریزی شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بر لزوم برنامه‌ریزی و فراهم‌کردن زمینه توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد و بازگرداندن آنان به دامان جامعه تأکید کرد و تحقق این مهم را با تلاش جمعی و نیز همکاری صاحبان صنایع و کارآفرینان امکان‌پذیر خواند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ محمود قاسم‌نژاد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار داشت: بیشترین تاکید دولت در سال‌های اخیر، اجتماعی کردن مبارزه با این بلای خانمانسوز است چراکه مواد مخدر یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی  به شمار می رود.

وی با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی، افزایش آموزش و بالا بردن سطح دانش جامعه در رابطه با مقوله اعتیاد، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در اجرای این سیاست را بسیار مهم و اثرگذار دانست و ادامه داد: اعضای این تشکل ها به عنوان افراد دغدغه مند جامعه می توانند عملکردی قابل قبول در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد ارائه دهند.

معاون استاندار گیلان بر ضرورت کنترل هیجان در جوانان و هدایت صحیح آنان تاکید کرد و افزود: اجرای اقدامات هدفمند و برنامه محور در جهت کاهش تقاضای مصرف مواد مخدر و نیز آموزش و توانمندسازی بهبودیافتگان، مورد توجه باشد.

وی اظهار داشت: باید زمینه توانمندسازی بهبودیافتگان و بازگرداندن آنان به جایگاه اجتماعی قبل ، فراهم شود که این مهم با تلاش جمعی و نیز همکاری صاحبان صنایع و کارآفرینان امکان پذیر است.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه توانمندسازی بهبودیافتگان ، کانون خانواده را از بروز آسیب‌های اجتماعی بیشتر حفظ می کند، در خصوص راه اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر در گیلان گفت: اقداماتی انجام شده و همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری برای بازگشایی این مرکز مورد تاکید است.

قاسم نژاد هزینه برای مقابله با اعتیاد را سرمایه گذاری در حوزه های پیشگیری و درمان خواند و از دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خواست نسبت به ارائه راهکارهای مناسب و استفاده مطلوب از ظرفیت ها بکوشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان توجه به خانواده های رنج دیده و در معرض آسیب های ناشی از اعتیاد را امری ضروری عنوان و تأکید کرد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد اقدامات صورت گرفته گزارش تا نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار گیرد و لازم است سیاست ها ، به عمل و اقدام تبدیل شود.

قاسم نژاد با اشاره به ظرفیت فضای مجازی به عنوان در دسترس ترین بستر برای فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم در حوزه اعتیاد ، از مسئولان خواست نسبت به فعالیت در این بخش موثرتر عمل کنند.

وی در خاتمه سخنانش با اشاره به درپیش بودن هفته مبارزه با موادمخدر ، بر لزوم اتخاذ تدابیر درست و اصولی برای اجرای برنامه های متعدد با رویکرد پیشگیری از اعتیاد تاکید  و اضافه کرد: باید فضاسازی محیطی شهرها و روستاها در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز