استاندار گیلان در دیدار با وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات مطرح کرد؛

لزوم پوشش کامل تلفن همراه در مسیرهای گردشگری گیلان / راه اندازی کارخانه نوآوری در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۶:۵۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۱۸۸۴۷
لزوم پوشش کامل تلفن همراه در مسیرهای گردشگری گیلان / راه اندازی کارخانه نوآوری در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال
استاندار گیلان در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم پوشش کامل تلفن همراه در مناطق و مسیرهای گردشگری استان و نیز ایجاد، راه اندازی و پشتیبانی از کارخانه نوآوری در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکتر ارسلان زارع در دیدار با مهندس محمدجواد آذری جهرمی، با قدردانی از نگاه ویژه وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات برای افزایش پهنای باند شبکه دسترسی اپراتورهای تلفن همراه بویژه در مناطق و مسیرهای گردشگری استان در سال گذشته اظهار داشت: لازم است در یک برنامه کوتاه مدت حداقل ۳۲ نقطه هدف گردشگری استان ( به‌ازای هر شهرستان دو نقطه) از پوشش حداکثری زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات با تکنولوژی نسل چهارم ارتباطات سیار با محوریت تقویت اقتصاد گردشگری برخوردار شوند.

 وی عدم پوشش تلفن همراه را یکی از شاخص ترین عوامل تأخیر در حضور بموقع پلیس و نیرهای امدادی در محل وقوع تصادفات جاده ای عنوان و اضافه کرد: با توجه به موقعیت استراتژیکی و جاذبه های گردشگری و ورود میلیون ها مسافر به استان گیلان، انتظار می رود رفع مشکل اختلالات و پوشش نامناسب تلفن همراه در چهار مسیر پونل به خلخال، فومن به لولمان، شفت به امامزاده ابراهیم و رودبار به منجیل شتاب گیرد.

وی همچنین ادامه داد: پوشش ۱۰۰ درصدی تلفن همراه شش راهدارخانه واقع در خصیب دشت املش، لرزره تالش، زندانه رضوانشهر، لات محله رودسر و خشک آب و آبی نام سیاهکل نیز تسریع شود.

استاندار گیلان یکی از محورهای اصلی مد نظر برای فعالیت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان مستقر در استان را فناوری اطلاعات و ارتباطات و خصوصاً هوشمند سازی شهری عنوان کرد و خواستار مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایجاد، راه اندازی و پشتیبانی کارخانه نوآوری در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال با توجه به وجود نیروهای متخصص و تحصیل کرده بالاتر از متوسط کشوری در گیلان شد.

وی همچنین به تأسیس صندوق پژوهش و نوآوری گیلان با هدف ارائه خدمات مالی، اعتباری، توانمندسازی و کارگزاری در حوزه پژوهش، فناوری، صنایع خلاق و دانش بنیان با عضویت پارک علم و فناوری گیلان، دانشگاه های گیلان و علوم پزشکی و سرمایه گذاران بخش خصوصی و بر اساس اساسنامه مصوب هیات وزیران اشاره و اضافه کرد: در راستای نوآوری و شکوفایی شرکت های نوپای بخش ICT  و حمایت از استارت آپ های فعال در حوزه ارتباطات و فنآوری اطلاعات، بر ضرورت تقویت منابع مالی صندوق پژوهش و نوآوری گیلان تأکید داریم.

دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش در دیدار با وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات؛ به قرار گرفتن ساختمان اداره کل پست استان در منطقه مسکونی و پرترافیک تجاری شهر رشت اشاره کرد و گفت: با در نظر داشتن انتظار بحق شهروندان رشت و با توجه به تهیه زمین مورد نیاز برای ساخت اداره کل پست گیلان، در راستای شروع عملیات اجرایی احداث ، منابع اعتباری مورد نظر تأمین شود.

مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار ضمن ارائه قول مساعد در تحقق خواسته های مطرح شده؛ مقرر کرد برای افزایش ظرفیت پوشش اینترنت همراه، ۶۰ ایستگاه پایه فرستنده و گیرنده (BTS) حداکثر تا نیمه مردادماه امسال در شهرستان های استان نصب و راه اندازی شود.

 

نظر شما