معاون استاندار گیلان در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لاهیجان؛

زمینه نقش‌آفرینی بیشتر سمن‌های فعال در مبارزه با مواد مخدر فراهم شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۰:۵۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۱۹۵۸۹
زمینه نقش‌آفرینی بیشتر سمن‌های فعال در مبارزه با مواد مخدر فراهم شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بر ضرورت فراهم سازی زمینه برای نقش ‌آفرینی بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ محمود قاسم نژاد در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لاهیجان با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه و گرامیداشت هفته قوه قضاییه و هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: تنوع خوبی در برنامه‌های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر این شهرستان وجود دارد و سالهاست که با زبان نمایش و تئاتر ، پیام ها به جامعه انتقال داده می‌شود.

وی ادامه داد:  نمایش خیابانی گویا و جذابی که امروز اجرا شد؛ بازخورد مثبتی دارد و اقدامات صورت گرفته سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان ، راضی کننده است.
 
 معاون استاندار گیلان با تاکید بر لزوم پیشگیری از مصرف مواد مخدر گفت : همگان باید در این خصوص و آسیب هایی که این بلای خانمانسوز بر جامعه وارد می کند خود را مسئول بدانند چراکه وجود فرد بیمار ، نه تنها به خود فرد آسیب می‌زند بلکه به جامعه نیز لطماتی وارد می سازد.
 
وی افزود: لازم است برای مقابله با این چالش همگان احساس مسئولیت کرده و سازمان‌های مسئول همانند بهزیستی ، نیروی انتظامی و ... در حوزه های برنامه ریزی ، برنامه سازی و ساختار سازی نقش آفرینی کنند.
 
قاسم نژاد یادآور شد: صدور قانونی مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد که در امر مبارزه با مواد مواد مخدر فعالیت دارند، به عنوان یک امر پیشگیری کننده موثر است تا این سمن‌ها با دانش و سرمایه خود به کمک جامعه آیند.
 
وی خاطرنشان کرد:  توسعه سازمان های مردم نهاد در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت فضای مجازی نیز در این راستا بهره گرفته شود.
 
وی ارائه آموزش های لازم به خانواده ها و آگاهی بخشی به جامعه برای رفتار صحیح با افرادی که مبتلا به اعتیاد هستند ، را اقدامی اثرگذار دانست و گفت: رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید در دستور کار باشد.
 
قاسم نژاد همچنین ارائه آموزش های فنی و حرفه‌ای و فراهم سازی زمینه اشتغال افراد آسیب‌دیده از اعتیاد را مهم خواند و گفت: نهادهای اجتماعی در کنار دستگاه های دولتی باید زمینه اشتغال این افراد را فراهم کرده و از آنان حمایت کنند.
 
معاون استاندار گیلان اجرای برنامه های اجتماعی محله محور برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را گامی موثر در جهت ارائه آموزش دانست.
 
در جریان سفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان به لاهیجان و همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر ، تئاتر خیابانی در راستای آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان با زبان هنر برگزار و نیز از هنرمندان این برنامه تقدیر شد.
 
هفته نخست تیرماه، هفته مبارزه با مواد مخدر و  روز ۲۶ ژوئن (ششم تیرماه) روز جهانی مبارزه با سوءمصرف و قاچاق مواد مخدر است.

ثثث

نظر شما