دبیرفدراسیون:

بیش از ۱۷ هزار باشگاه در ورزش همگانی فعالیت دارند

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۰:۵۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۱۸۴۵
بیش از ۱۷ هزار باشگاه در ورزش همگانی فعالیت دارند
دبیرفدراسیون ورزش های همگانی گفت: بیش از ۱۷ هزار باشگاه در امر ورزش همگانی در سطح کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حسین دهقان در رشت اظهار داشت: هم اینک نیز هدف ما فعالیت این باشگاه های ورزشی با رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی است تا اقشار مختلف مردم دوباره همانند گذشته به امر ورزش بپردازند.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات همگانی گیلان به رشت سفر کرده بود، به حضور اقشار مختلف مردم در ورزش اشاره کرد و افزود: طبق آماری که در پایان چهارساله اول دولت تدبیر و امید به دست آمد،  حدود ۲۱ درصد از مردم ورزش می کردند اما اخیرا آمار جدیدی گرفته نشده و با توجه به شیوع کرونا، فعالیت های ورزشی نیز همانند سایر فعالیت ها کاهش یافته اما تمام سعی ما این است که ورزش دوباره در جامعه بیش از پیش پویا شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به سیاست های جدید وزارت ورزش و جوانان که مبتنی بر سلامت محوری است ما این امر را در چهار حوزه محیط، مردم، جامعه و سیستم فعال کرده تا شرایطی فراهم شود که اقشار مختلف مردم در رده های سنی گوناگون و در هر دو بخش بانوان و آقایان به صورت ارزانتر از رشته های ورزش همگانی استفاده کنند.

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی کشور اضافه کرد: با توجه به این امر، نگاه ما تک رشته ای نیست و هر رشته ای که مخاطب بیشتری داشته باشد ما از آن حمایت بیشتری خواهیم کرد و هدف آن  است که شرایط به گونه ای رقم زده شود که مردم و خانواده ها، ورزش را از ملزومات زندگی خود دانسته و در فعالیت روزانه شان بگنجانند.

دهقان خاطرنشان کرد: البته فدراسیون ورزش های همگانی در این چند ماه نیز که بیماری کرونا در کشور شیوع یافته و مردم فرصت بیشتری برای ماندن در خانه داشتند، از طرق مختلف و توسط فضای مجازی ورزش و آموزش های لازم را به خانه ها برده ودوره ها و کلاس های دانش افزایی را نیز توسط فضای مجازی برگزار نمود.

وی در ادامه به افزایش چاقی در جامعه اشاره و اظهار کرد: از سویی طی آمارهای ارایه شده متاسفانه شاهد افزایش چاقی و دیابت در جامعه حتی در بین دانشجویان و دانش آموزان هستیم که به طور حتم ورزش می تواند یکی از عوامل موثر پیشگیری و حتی درمان این نوع بیماری ها در جامعه باشد که برای گسترش و برقرارکردن ورزش همگانی در جامعه باید همه دستگاه ها و نهادها ورود کنند.

وی در ادامه گفت:  هر چه در امر ورزش سرمایه گذاری کنیم، هزینه های بهداشتی و دارو و درمان در جامعه کاهش می یابد و در این راستا تمامی نهادها  و ارگان های مختلف، شهرداری ها و حتی جامعه های کارگری، دانشگاهی و دانش آموزی نیز باید به سهم خود تلاش کنند تا با گسترش ورزش و همگانی کردن بیشتر آن شاهد کاهش بیماری ها در جامعه باشیم.

انتخابات ریاست هیات ورزش های همگانی استان گیلان روز یکشنبه در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان گیلان در رشت برگزار شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز