رئیس سازمان صمت گیلان :

جهادگران عرصه تولید، سرداران جنگ اقتصادی هستند

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۲:۲۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۱۹۰۹
جهادگران عرصه تولید، سرداران جنگ اقتصادی هستند
فرهاد دلق پوش ضمن صدور پیام تبریک به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن، از فعالان این عرصه در گیلان تقدیرکرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ نامگذاری دهم تیر، به عنوان روز صنعت و معدن در تقویم رسمی کشور نشانگر نقش ارزنده و جایگاه رفیع این عرصه در  تکامل اقتصادی کشور است.

بی تردید بخش صنعت و معدن توانسته است با بهره‌گیری از سرمایه‌های فیزیکی متراکم شده، منابع طبیعی و مواد خام، نیروی انسانی و دانش فنی، در تأمین بسیاری از مایحتاج زندگی انسان و رشد اقتصادی جوامع، نقش کلیدی ایفا کند.

 رونق اقتصادی کشور مرهون مدیریت، خلاقیت و پشتکار بزرگانی است که با تلاش و پشتکار؛ پیشرفت و تعالی را سرلوحه خویش قرار داده و با همت بلند خود با کسب دستاوردهای ارزشمندی بر قله افتخار ایستاده و پرچم سه رنگ وطن را در گستره بین المللی بعنوان کشور قدرتمند منطقه به اهتزاز درآورده اند.

 هر چند کشور ما هنوز با چالش های جدی برای رقابت در تراز جهانی و تحقق اهداف صنعت و معدن بر اساس سند چشم انداز بیست ساله توسعه روبرو است. ضروری است با وفاق و همدلی بیشتر،  هر چه سریعتر و با تحول سیاست ها و قوانین در قالب راهبردها و برنامه های مشخص به اقتصاد رقابتی صنعتی، کارآفرین و برونگرایی با محوریت بخش خصوصی همواره صعود و تکامل را ملاک عمل قرار دهیم. این مهم به خصوص در شرایط خاص این مرحله از گذر تاریخی کشورمان ضروری می نماید.

آنچه که در این مسیر اهمیت دارد این است که جهادگران عرصه تولید اعم از صنعت و معدن بعنوان سربازان و سرداران جنگ اقتصادی می بایست مورد حمایت همه جانبه و قاطع قرار گیرند و جهت دستیابی به این اهداف، نقش مسؤولان استانی در جهت دهی و شتاب بخشی توسعه صنعتی، معدنی و تجاری  بسیار پر رنگ و تعیین کننده خواهد بود و باید تلاش شود با ایجاد ارتباط و پیوندهای بین بخشی و با تربیت مشاوران خدمات فنی و مهندسی قوی و بهره گیری از خدمات آنان برای توسعه زیر ساختها و رشد سرمایه گذاری گامی فراتر از کشورهای منطقه در جهت بهبود فضای کسب و کار بیش از گذشته در گیلان  برداشته شود.

بدینوسیله این روز بزرگ را به همه دست اندرکاران حوزه صنعت و معدن بعنوان پیشقراولان عرصه اقتصادی که در برابر مشکلات سینه سپر کرده اند و کمر همت بسته اند، ضمن قدردانی، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم با اتکال به الطاف لایزال الهی با بکارگیری نیروی ایمان و دانش در پیشبرد اهداف نظام والای جمهوری اسلامی ایران همواره موفق و سربلند باشند.

فرهاد دلق پوش – رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز