عضو هیات موسس کارخانه نوآوری گیلان؛

پتانسیل نیروی های انسانی استان بزرگترین سرمایه های گیلان هستند / کارخانه نوآوری گیلان حد واسط بین جوانان متخصص و خلاق و کارآفرینان خواهد بود

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۱:۵۱:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۲۷۹۸
پتانسیل نیروی های  انسانی استان بزرگترین سرمایه های گیلان هستند / کارخانه نوآوری گیلان حد واسط بین جوانان متخصص و خلاق و کارآفرینان خواهد بود
دکتر رضا رسولی عضو هیات موسس کارخانه نوآوری گیلان گفت : کارخانه نوآوری گیلان حد واسط بین جوانان متخصص و خلاق و کارآفرینان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکتر رضا رسولی در حاشیه ی آیین آغاز عملیات اجرایی کارخانه ی نوآوری گیلان که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد ،گفت : شاید بزرگترین و شاخص ترین سرمایه استان گیلان تنها آب و هوا و اقلیم استثنایی آن نباشد بلکه با همه ی این نعمت های خدادادی ،سرمایه های انسانی این استان بخش بزرگی از پتانسیل های آن هستند.

وی با یادآوری تاریخ صد سال گذشته استان گیلان اظهار داشت : با نگاهی به تاریخ گیلان مشاهده می کنیم که در موضوعات مختلف فرهنگی ،هنری و علم و ... بهترین چهره ها و غنی ترین ها را در کشور داشته ایم و هنوز نیز به همین گونه است.

رسولی افزود : استان گیلان در سالهای اخیر شاید به لحاظ اقتصادی و اجتماعی دچار ضعف شده و بسیاری از افراد تحصیلکرده که دارای فکر و ایده بودند متاسفانه به دلیل اینکه سیستم پشتیبان قوی وجود نداشت از استان گیلان به استانها و شهرهای بزرگ و یا خارج از کشور رفته اند .خوشبختانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری گیلان بستر خوبی را فراهم کردند و توانستند راه حلی را برای گیلان بومی سازی کنند و این اتفاق رقم خورده است .

رسولی در خصوص کارخانه نوآوری گیلان عنوان کرد : محصول کارخانه نوآوری در حقیقت ایده ای است که تبدیل به طرح شده است و می تواند آینده ی شهر ما را تغییر بدهد و اگر به درستی این طرح را به پیش ببریم می تواند بهشتی باشد برای قشر تحصیلکرده و نخبه ی ما و کسانی که در حوزه ی تکنولوژی و صنعتی ،تربیت بدنی و سلامت و ... فعالیت کرده اند.

وی تصریح کرد : کارخانه ی نوآوری گیلان با همت بخش خصوصی توسط معاونت علمی ریاست جمهوری راه اندازی شده است و زیر نظر پارک علم و فناوری استان و تحت حمایت صندوق پژوهش و نوآوری گیلان آغاز بکار می کند.

رسولی خاطر نشان کرد : این مجموعه حد واسطی است بین لایه جوان ،خلاق و نوآور جامعه ما که معمولا از دانشگاهها و مراکز علمی هستند با لایه ی فراتر که کارفرمایان هستند و این کارفرمایان می توانند دولتی باشند و یا صنعت و سرمایه گذار بخش خصوصی .

عضو هیات موسس کارخانه نوآوری گیلان ادامه داد : از آنجا که آینده دنیا به میزان بسیار زیادی وابسته به صنایع خلاق و تکنولوژی است و توسعه خواهد داشت این مجموعه می تواند استعدادهایی را در این زمینه ها بیابد و یا استعدادهایی که وجود دارند با روش های تامین مالی و آموزش و اقتصادی کردن ایده آنها مورد حمایت قرار دهد و استارتاپ های مختلف را راه اندازی کند و به یک صنعت و تجارت خلاق بدل کند و از آن نیز به یک ساختار دانش بنیان تبدیل نماید و بتواند در ارتقای کیفی زندگی مردم نیز تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد : محصول این کارخانه صنعت دانش بنیان است و می تواند در حوزه صنایع خلاق و سایر حوزه ها باشد .شتاب دهنده ی های مختلف شکل خواهند گرفت ،در حال حاضر با شتاب دهنده ای  در زمینه کسب و کار روستایی و همچنین در خصوص اقتصاد ساحلی به نتایج خوبی رسیده ایم و این کارخانه یک مرکز ارتباطی بین یک ایده ،شتاب دهنده و صنعت خواهد بود.

رسولی در خصوص فعال شدن روز شمار عملیات اجرایی کارخانه نوآوری اذعان داشت : از امروز به مدت 150 روز فاز نخست این کارخانه با حمایت پارک علم و فناوری گیلان ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، استانداری گیلان و صندوق پژوهش و نوآوری استان ایجاد خواهد شد و فاز اول دارای فضای کار اشتراکی و استودیو و لابراتور مجهز برای تبدیل ایده به نمونه آزمایشی خواهد بود و انشاالله بتوانیم بخش زیادی از فاز یک این مجموعه را به بهره برداری برسانیم.

وی گفت : علاقمندان از هم اکنون نیز می توانند در طی این زمان ،نشست هایی داشته باشند و مشاوره هایی دریافت کنند و در این مسیر پیش روند. تلاش ما این است که پایگاهی را نیز در مرکز شهر برای مسایل آموزشی و انجام پروسه داشته باشیم و از آنجا نیز با ایستگاه دوچرخه ای که آن هم توسط یک صنعت خلاق به صورت اشتراکی در حال راه اندازی است انشاالله بتوانیم با بهره گیری از آن سیستم و ایجاد یک مسیر تردد دوچرخه ،جوانان را به سمت و سوی فعالیت های مثبت سوق دهیم.

سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به گیلان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز