سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد:

پیدا شدن پیکر نوجوان ۱۳ ساله سیاهکلی در سد قوام آستانه اشرفیه

۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ۲۱:۴۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۳۹۵۴
پیدا شدن پیکر نوجوان ۱۳ ساله سیاهکلی در سد قوام آستانه اشرفیه
سیاوش غلامی سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان از پیدا شدن پیکر نوجوان ۱۳ ساله سیاهکلی در حوالی سدقوام آستانه اشرفیه خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان با اعلام وقوع این حادثه بیان کرد: روز جمعه مورخ ۲۳ خرداد، خبری مبنی بر غرق شدن نوجوان ۱۳ ساله در رودخانه دیسام روستای مالده از توابع شهرستان سیاهکل به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان گزارش شد.

غلامی با اشاره به اعزام تیم های عملیاتی اظهار کرد: پس از دریافت این گزارش، با هماهنگی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، یک تیم جستجو و نجات جمعیت به محل وقوع حادثه اعزام شدند و پس از ارزیابی صورت گرفته، یک تیم جستجو و نجات جمعیت آستانه اشرفیه نیز به همراه قایق و تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام شده و نسبت به جستجو و یافتن فرد غرق شده اقدام کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان اذعان داشت: طی ۲۱ روز جستجو با مشارکت تیم های عملیاتی شعب آستانه اشرفیه، رشت، رودبار، فومن و واکنش سریع استان با حضور بیش از ۷۰ نفر از کارکنان و نجاتگران در چند نوبت، پیکر نوجوان غرق شده، جمعه مورخ ۱۳ تیر حوالی سد قوام آستانه پیدا و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل گردید.

سرپرست هلال احمر استان گیلان با تاکید بر عدم اقدام به شنا در رودخانه های استان افزود: همه ساله با شروع فصل گرما برخی از مردم و هم استانی هایمان به ویژه جوانان بدون توجه به علائم هشدار دهنده، مبادرت به شنا در رودخانه ها می‌کنند که متاسفانه این عمل موجب بروز خسارات جانی جبران ناپذیری می‌شود.

غلامی یادآور شد: به هم استانی های گرانقدر، ساکنین و مسافرین محترم توصیه و تأکید می‌شود به علائم هشدار دهنده توجه کرده و به تذکرات صادر شده اهتمام کافی داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیر حاصل از عدم رعایت نکات مطرح شده، در هیچ یک از نقاط استان گیلان نباشیم و حتی المقدور جهت شنا از طرح های سالم سازی دریا استفاده نمایند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد، خاطرنشان کرد: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم می باشد.

 

7

1

3

5

6

 

نظر شما