مدیرکل ورزش و جوانان گیلان :

تنیس روی میز در گیلان رشد خوبی داشته است

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۸:۵۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۵۱۷۶
تنیس روی میز در گیلان رشد خوبی داشته است
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در مجمع سالیانه هیئت تنیس روی میز گیلان از رشد این رشته ورزشی در استان خبرداد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مدیرکل  ورزش و جوانان گیلان در مجمع سالیانه هیات تنیس روی میز گیلان اظهار داشت: طی چند سال اخیر تنیس روی میز در گیلان رشد خوبی داشته و هم اینک نیز شاهد حضور یک تیم از این استان در رقابت های لیگ برتر هستیم.

مریم بخشی افزود: البته ورزشکاران ما در رشته های مختلف طی سال های گذشته با کمترین امکانات موفقیت های خوبی را کسب کردند و هم اینک که امکانات بیشتر شده، امیدواریم که ورزشکاران با تلاش و ممارست بیشتر به خصوص در رشته تنیس روی میز، بتوانند نتایج قابل قبولی را کسب کنند.

وی به فعالیت رشته تنیس روی میز در خانه های روستایی گیلان نیز اشاره بیان کرد: هم اینک حدود ۹۰ خانه روستایی در استان گیلان فعالیت دارد که در هر یک از این مکان ها، حداقل یک میز تنیس روی میز وجود دارد تا علاقمندان به این رشته ورزشی به خصوص نوجوانان و جوانان روستایی بتوانند به این ورزش بپردازند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: همچنین باید شرایطی مهیا شود تا استعدادهای این رشته ورزشی را در خانه های روستایی شناسایی و این ورزشکاران بتوانند زیرنظر مربیان مجرب آموزش ببینند تا به صورت حرفه ای رشته تنیس روی میز را دنبال کنند.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میزهم اظهار داشت : خوشبختانه تعامل هیات گیلان با آموزش و پرورش مناسب است که شاهد پیشرفت این رشته در استان گیلان هستیم.

وی گفت  برای پیشرفت و گسترش رشته های مختلف ورزشی به خصوص تنیس روی میز باید تعامل مناسبی با سایر نهادها و ارگانها داشته باشیم که این تعامل در گیلان وجود دارد.

ایشان افزودند: همچنین هیات گیلان در گسترش این رشته در روستاها و مناطق عشایری نیز موفق عمل کرده که در این راستا باید دوره های آموزشی را با وجود افراد توانمند گیلان ، در مناطق روستایی و عشایری این استان برپا کرد.

وی در ادامه به مشکل کسب مقام و مدال در رشته های توپی اشاره و بیان کرد: کسب مقام های جهانی و بین المللی در رشته های توپی همچون تنیس روی میز بسیار  سخت و دشوار است اما می توان با تلاش و کوشش بیشتر به این امر دست یافت و باید استان ها در این زمینه تلاش بیشتری را انجام دهند تا با شناسایی استعدادها و پرورش آنها، مقدمات کسب مدال را در میادین مختلف فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز خاطرنشان کرد: ابزار اصلی موفقیت در رشته هایی همچون تنیس روی میز ، وجود نیروی انسانی و استعداد است که خوشبختانه در کشور ما نونهالان ، نوجوانان و جوانان علاقمند زیادی حضور دارند و فقط باید بتوانیم از این ابزار مهم به خوبی استفاده کنیم.

همچنین در ادامه این مجمع ، رئیس هیات تنیس روی میز گیلان با اشاره به فعالیت های سال گذشته این هیات اظهار داشت: در حال حاضر این رشته در ۱۴ شهرستان از ۱۶ شهرستان گیلان فعال است و امیدواریم که رشته تنیس روی میز در همه نقاط گیلان فعالت چشمگیری داشته باشد.

محمدرضا گلی افزود: با هماهنگی و همکاری آموزش و پرورش، زمینه کشف استعداد را در رده های سنی پایه اجرا کردیم و با توجه به این امر، هم اینک ۱۱ خانه تنیس روی میز در آموزوش و پرورش گیلان دایر شده  که با وجود این مکان ها ، می توان استعدادهای خوبی را پرورش داد.

وی بیان کرد: فعالیت ها سال جاری نیز منوط به شرایط کنونی می باشد چون هم اینک به دلیل بیماری کرونا، ورزش نیمه تعطیل است اما با فروکش کردن این بیماری و اعللام برنامه ها توسط فدراسیون، ما نیز فعالیت های خود را برگزار می کنیم و سال گذشته نیز طبق برنامه فدراسیون، در تمامی مسابقات حضور یافتیم.

همچنین تعدادی از اعضای مجمع عمومی هیات تنیس روی میز گیلان مشکلات شهر و حوزه خود را اعلام کردند که نداشتن امکانات مناسب این رشته ، عدم وجود سالن اختصاصی تنیس روی میز و کاهش چشمگیر هنرجویان به دلیل شیوع بیماری کرونا از مهمترین مشکلات این رشته در شهرهای مختلف گیلان بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز