استاندار گیلان در دیدار رئیس سازمان دارالقرآن کشور مطرح کرد؛

سنت حسنه آموزش قرآن به ویژه در اوقات فراغت، از بستر فضای مجازی استمرار یابد

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۰۴:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۶۴۱۶
سنت حسنه آموزش قرآن به ویژه در اوقات فراغت، از بستر فضای مجازی استمرار یابد
استاندار گیلان با اشاره به جایگاه والای قرآن در زندگی اقشار مختلف جامعه ما، گفت: لازم است سنت حسنه آموزش قرآن مجید به ویژه در اوقات فراغت، از بستر فضای مجازی استمرار یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، قرآن را بزرگ‌ترین کتاب اخلاق، علم و تقوا و مهمترین منبع برای هدایت بشر به سوی علم ، معرفت و نجات حقیقی انسان‌ها عنوان کرد و افزود: توسل و تمسک به آیات نورانی قرآن و درک حقایق نهفته در آن، سعادت واقعی بشر را تضمین می‌کند.

وی به تأکید پیامبر اعظم، ائمه هدی و بزرگان دینی مبنی بر توجه و اهتمام بیش از پیش به قرآن و معارف قرآنی اشاره و خاطرنشان کرد: حفظ قرآن کریم و نیز انجام فعالیت‌ها در حوزه های مفهومی قرآنی همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و در این راستا خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد توسعه و گسترش شکل‌گیری مجامع قرآنی در سراسر کشور و گیلان هستیم.
 
نماینده عالی دولت در گیلان به برگزاری مسابقات در سطح شهرستانی تا بین‌المللی قرآن در کشور و گیلان به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی در جهت آموزش، ترویج و تبلیغ با حضور و استقبال آحاد مردم اشاره کرد و گفت: نمونه بارز آن برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشت بود که با علاقه وافر مردم متدین و حمایت‌های صورت گرفته مجموعه دولت، مایه افتخار گیلانیان شد.
 
وی به جایگاه قرآن در زندگی اقشار مختلف جامعه دینی ما و ثبت‌نام فرزندان از سنین پایه در کلاس‌های آموزش قرآن به ویژه در ایام اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: با وجود کرونا و اهمیت فاصله گذاری اجتماعی، این سنت حسنه با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و اطلاع‌رسانی شایسته استمرار یابد.
 
دکتر زارع به مشارکت بالای تشکل‌های مردمی و موسسات قرآنی و جهادی گیلان در اجرای طرح مواسات و کمک‌های مومنانه و کمک به همنوعان در جریان شیوع کرونا نیز اشاره و اضافه کرد: این ظرفیت‌های استانی نه فقط در مرکز استان بلکه در سطح شهرستانی هم وجود دارد که امیدوارم با استفاده از این بستر شاهد برگزاری مسابقات قرآنی به میزبانی گیلان در ایام ماه مبارک رمضان سال آینده باشیم.
 
در این دیدار رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز به فعالیت حدود 12 هزار موسسه و تشکل قرآنی در سطح کشور و ضرورت حمایت از آنان در ترویج و آموزش قرآن و گسترش انس مردم با این کتاب زندگی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تأکید دارند که برای دستیابی به این شاخص، نیازمند تقویت حمایت‌ها و برنامه‌ریزی مدون هستیم.
 
حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ با اشاره به اینکه موسسات قرآنی در کنار تعلیم قرآن قابلیت ورود به موضوعات اجتماعی و فعالیت‌های جهادی را نیز دارند، افزود: یک‌هزار و 400 موسسه قرآنی در کشور برای مشارکت در طرح مواسات و همدلی و جمع‌آوری کمک‌های خیرخواهانه پای‌کار بودند.

 

نظر شما