استاندار گیلان در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام سرمایه‌گذاران درجهت تولید کالاهای صادرات‌محور در گیلان/ بازرگانان ارز حاصل از صادرات را برای رونق چرخه اقتصادی به کشور برگردانند

۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۰۸:۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۶۷۵۰
ضرورت اهتمام سرمایه‌گذاران درجهت تولید کالاهای صادرات‌محور در گیلان/ بازرگانان ارز حاصل از صادرات را برای رونق چرخه اقتصادی به کشور برگردانند
استاندار گیلان با اشاره به لزوم اهتمام سرمایه گذاران برای تولید کالاهای صادرات محور در استان؛ به بازرگانان، تاجران و فعالان اقتصادی تاکید کرد که ارز حاصل از صادرات را برای رونق چرخه اقتصادی ، به کشور برگردانند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع شامگاه امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گیلان که با حضور دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) ، دادستان مرکز استان، معاون رئیس کل دادگستری گیلان، جمعی از مدیران ، تجار و سرمایه گذاران استان برگزار شد، اظهار داشت: در سالی که با درایت رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید نامگذاری شده ، تمام نگاه ها به سمت بخش‌خصوصی، تجار ، بازرگانان، کارآفرینان و  تولید کنندگان است.

 وی گیلان را دارای ظرفیت های خوبی در این بخش خواند و با تصریح اینکه دولت به تنهایی و بدون کمک بخش خصوصی قادر به ایجاد چرخه کامل در موضوع جهش تولید نیست، ادامه داد: با وجود دشواری ها در سال گذشته ، ۵۸۰ میلیون دلار صادرات از استان انجام شد و برای سالجاری نیز  ۶۰۰ میلیون دلار صادرات هدفگذاری شده است.

 دکتر زارع موقعیت جغرافیایی گیلان، برخورداری از دریا، مرزهای زمینی، ریلی و دریایی با کشورهای همسایه و بهره مندی از سه بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی و بندر آستارا را از ظرفیت های استان عنوان و بیان کرد: انتظار دارم بخش خصوصی از موقعیت ویژه‌ استان در توسعه صادرات دریامحور فعالانه عمل کند .

 نماینده عالی دولت در گیلان به اعتبار بازرگانان باسابقه گیلان نزد کشورهای همسایه اشاره کرد و آن را سرمایه ای ارزشمند خواند.

 استاندار گیلان افزایش تولید با حمایت و پشتوانه دولت، اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی و نیز استفاده حداکثری از تسهیلات بانکی را اموری مهم دانست و گفت: موضوعات یادشده ، باید با جدیت دنبال شود.

 وی با اشاره به حمایت های دولت تدبیر و امید از صنعت چای داخلی یادآور شد: به سبب حمایت های دولت از این محصول شاهد احیاء باغات متروکه چای و افزایش سود این محصول برای چایکاران بوده ایم و انتظار دارم با تقویت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای، وابستگی این محصول به دولت کمتر شود.

 به گفته دکتر زارع؛ هر اندازه این صندوق قوی تر و دارایی آن بیشتر باشد ، در دراز مدت نتایج مطلوبی خواهد داشت.

 وی به محصول برنج و تولید آن در گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این بخش هم حمایت های خوبی صورت گرفته و نظارت هایی که دولت در خصوص این محصول داشته ، نتایج مثبتی را به همراه داشت.

 وی از فعالان اقتصادی و مسئولان دستگاه های اجرایی خواست ایده ها و پیشنهادات توسعه محور خود را به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان ارائه دهند تا نتایج تصمیم گیری ها ، مبنایی برای عملکرد در سطح کلان باشد.

 نماینده عالی دولت در گیلان به اعضای اتاق بازرگانی استان نیز تاکید کرد که پیشنهادهای اجرایی در مورد موضوع تعهد ارزی بازرگانان را به دبیرخانه شورا ارائه کنند و گفت: فعالان اقتصادی حوزه صادرات ، باید ارزی که دولت به آنان سپرده را برای رونق چرخه اقتصادی ، برگردانند.

 وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها در جهت رفع موانع و کمک به توسعه کشور تاکید و خاطرنشان کرد: تقویت میز دبیرخانه اتحادیه اوراسیا که در استان گیلان است، باید بیشتر مورد توجه باشد.

 استاندار گیلان با اشاره به گفت وگوی اخیر خود با استاندار آستراخان افزود: هم در این ارتباط تصویری و هم در ارتباط های بعدی با دیگر مقامات کشورها، پیوسته به توان استان گیلان ، رونق صادرات و ارتباط دوجانبه تاکید کرده و می‌کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز