مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان؛

پیوست‌های فرهنگی و پژوهشی لازمه موفقیت در بازارهای جهانی است

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۰۷:۴۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۲۷۳۰۶
پیوست‌های فرهنگی و پژوهشی لازمه موفقیت در بازارهای جهانی است
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان از ضرورت پیوست‌های فرهنگی و پژوهشی به عنوان یک الزام و لازمه موفقیت در تجارت و حضور در بازارهای جهانی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر یونس رنجکش در جلسه هماهنگی و بررسی طرح‌های پیشنهادی پژوهشی و فرهنگی و هنری مرتبط با تجارت در حوزه دریای کاسپین افزود : داشتن اطلاعات کافی و تحقیقات میدانی از نیازهای بازارهای هدف موجب افزایش قدرت صادرات و موفقیت آن خواهد شد.

وی اظهار داشت : بخش خصوصی با محوریت نهادهایی چون اتاق‌های بازرگانی و پشتیبانی‌های تسهیل‌گرانه و حمایتی دولت می‌تواند با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی و مراکز فرهنگی نسبت به ارزیابی و شناخت بازارهای هدف و راهکارهای مناسب تبلیغاتی زمینه‌های حضور بهتر و پایدار خود را در بازارهای جهانی بیشتر فراهم کند.

به گفته وی، انجام پژوهش‌های میدانی توسط محققان و صاحب نظران می‌تواند نقش مهمی در شناخت و هدف‌گذاری مناسب در بازار داشته باشد.

وی ادامه داد : بهره مندی از ظرفیت سازمان‌ها و چهره‌های فرهنگی و هنری در ساخت مستندها و اجرای برنامه‌های هنری موجب تقویت روابط اجتماعی بین مردم کشورها و تاثیر گذاری‌های فرهنگی برای نزدیکی‌های بیشتر و پذیرش محصولات و خدمات صادراتی شود.

وی افزود: تبلیغات هوشمند و اثرگذاری‌های فرهنگی مبتنی بر شناخت جامعه هدف در بازارهای جهانی از لازمه‌های داد و ستد و موفقیت به شمار می‌رود که در این زمینه متاسفانه در کشور چندان موفق عمل نکرده‌ایم.

رنجکش اضافه کرد : ایران با برخورداری از فرهنگ کهن و تنوع فرهنگی و روابط تاریخی با کشورهای مختلف از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که باید از این فرصت در تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری استفاده کنیم و این ظرفیت‌ها نقش مهمی در دیپلماسی عمومی دارد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر وجود ظرفیت‌های بسیار بالای فرهنگی و تشابهات و روابط تاریخی این استان با کشورهای حاشیه دریای کاسپین خواستار تهیه پیوست‌های فرهنگی و پژوهشی و استفاده از کارشناسان و صاحب نظران در فعال‌سازی دیپلماسی فرهنگی و عمومی در روابط تجاری شد.

وی ادامه داد : فعال‌سازی حوزه تبلیغات و استفاده از روش‌های نوین فضاسازی‌های رسانه‌ای می‌تواند در این زمینه بسیار مهم و اثر بخش باشد.

در ادامه این نشست ضمن بررسی طرح‌های پیشنهادی در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و پژوهشی صاحب نظران با مشارکت اتاق بازرگانی گیلان تصمیماتی اتخاذ شد.

index

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز