" تحریری نیک صفت "؛

رعایت حجاب و عفاف مهمترین عامل تحکیم خانواده است / تنوع طلبی مردان موجب کاهش میزان ازدواج در کشور / لزوم ارایه الگوهای متنوع مبتنی بر حجاب در تولید پوشاک

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۷:۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۲۷۷۵۸
رعایت حجاب و عفاف مهمترین عامل تحکیم خانواده است / تنوع طلبی مردان موجب کاهش میزان ازدواج در کشور / لزوم ارایه الگوهای متنوع مبتنی بر حجاب در تولید پوشاک
دکتر هاجر تحریری نیک صفت استاد دانشگاه و نماینده اسبق رشت در مجلس شورای اسلامی در دومین نشست هم اندیشی خبرنگاران بسیجی که با موضوع " حجاب و عفاف " که در محل سازمان بسیج رسانه گیلان برگزار شد ، گفت : رعایت حجاب و عفاف مهمترین عامل تحکیم خانواده هاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر هاجر تحریری نیک صفت در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن  21 تیر ماه روز حجاب و عفاف برگزار شد ،اظهار داشت : مساله حجاب یک بحث فطری است و بدون اینکه به فردی آموزش داده شود انسان ها پس از رسیدن به مرحله ای از رشد سنی ،عفاف را با پوشاندن اعضای بدن از دیگران پیشه می کنند و این مراقبت در ظاهر تجلی عفاف است.

وی به توصیه های ادیان مختلف در خصوص حجاب اشاره کرد و افزود : تنها در دین اسلام توصیه به حجاب و عفاف نشده است بلکه در ادیان دیگر نیز چه بسا سختگیرانه به این موضوع پرداخته شده و مساله پوشش و حجاب یک مساله ی  انسانی است و افرادی که پایبندی به دین خاصی نیز نداشته اند این امر را رعایت می کردند.

دکتر تحریری با اشاره به نفوذ سرمایه داران و استعمارگران در باور و فرهنگ مردم جهان برای کمرنگ کردن بحث حجاب عنوان کرد : کم کم جهان در برهه ای  به این سو حرکت کرد که یکی از راههای کسب درآمد استفاده ابزاری از زنان است و نوع پوشش نیمه برهنه و برهنه مورد توجه قرار گرفت و توانست موجب درآمد زایی شود .

وی تصریح کرد : استفاده ابزاری از رسانه ها و تبلیغات با بهره گیری از زنان توسط سرمایه داران باب شد و بنا به نظریه های " زیگموند فروید " که معتقد بود تمام ناهنجاریهای اجتماعی به دلیل سرکوب میل جنسی است بحث بی بند و باری به وجود آمد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد : این امر نه تنها موجب کاهش ناهنجاریهای اجتماعی نشده است بلکه باعث تنوع طلبی در ارضای غریزه جنسی شده و ارضای غریزه جنسی از حالت عادی آن که ارتباط بین دو جنس مخالف است خارج گردیده و به ارتباطات غیر متعارف نظیر همجنس گرایی کشیده شده است.

وی تاکید کرد : نه تنها بی بند و باریهای جنسی موجب کاهش ناهنجاریهای اجتماعی نشد بلکه آسیب بزرگی به جامعه انسانی زد و کانون بسیاری از خانواده ها را از هم پاشیده کرد.

کاهش میل به ازدواج در بین جوانان و افزایش طلاق عاطفی بین زوجین

دکتر تحریری نیک صفت در بخش دیگری از سخنان خود به الگوپذیری افراد از جوامع غربی در خصوص رفتارهای نابهنجار اشاره کرد و گفت : از هم پاشیدگی کانون خانواده در جوامع دیگر نتوانست درس عبرتی برای جامعه ما باشد و متاسفانه جوانان ما نیز الگو برداری از این جوامع را داشته اند و رغبت به ازدواج و تشکیل خانواده در سالهای بسیار کاهش داشته است.

وی افزود : طلاق عاطفی در بین زوجین ایرانی افزایش داشته و خانواده آن رسالت و ماهیت اصلی خود را از دست داده است .

دکتر تحریری اضافه کرد : مساله حجاب یک مساله فردی نیست و یک فرد اثر گذاری جمعی نیز خواهد داشت ،بحث عدم رعایت پوشش مناسب موجب می شود که رغبت مردان برای ازدواج کاهش یابد.

وی تاکید کرد : یک مرد زمانی که در جامعه تنوع زیادی از زنان را می بیند از نظر دید ارضا شده و رغبت به تشکیل خانواده و ازدواج ندارد پس بی مبالاتی در پوشش باعث آسیب زدن به خود زنان و دختران می شود و نهاد خانواده را که یکی از موثرترین ارکان یک جامعه است کمرنگ می کند.

اسلام زن را محدود نکرده است / آزادی به معنای رهایی نیست

وی در ادامه به مباحثی که در خصوص آزادی زنان در رسانه های غربی و وابسته مطرح می شود اشاره کرد و افزود : مساله ی آزادی زنان با رهایی جداست.شرع مقدس اسلام هرگز زن را محدود نکرده اما رهایی زن مد نظر نیست .رعایت حجاب و عفاف یک محدودیت برای زن است اما محدودیتی که امنیت را به دنبال دارد .

وی به ترویج مسایل مربوط به مد ،آرایش و عمل های زیبایی اشاره کرد و گفت : مسابقه ی زیبایی در بین بسیاری از زنان جامعه ما شکل گرفته و متاسفانه تمام توجه مردان به سمت زنان تنها توجه به ظاهر و بزک آنهاست و هیچ ارزش و اعتباری برای آگاهی و توان ذهنی یک زن وجود ندارد.

دکتر تحریری با بیان اینکه زنان به داشته ها و پتانسیل های خود آگاه نیستند اظهار داشت : دختران و زنان ما باید ابعاد وجودی خود را بشناسند و بدانند که تنها زیبایی ملاک یک زن نیست به این بیاندیشند که تا چه زمانی جوانی و زیبایی برای آنها ماندگار است و آیا استعدادهای دیگری در وجودشان نیست ؟

ترویج عشق ورزی یک راهکار مهم در استحکام روابط بین زوجین /  سکس جایگزین عشق شده است

این استاد دانشگاه به نقش مشاوره ها و رسانه ها در خصوص ارایه راهکارهایی رای استحکام روابط زناشویی اشاره کرد و گفت : ارتباط عاشقانه ی بین زن و مرد ، ترویج عشق ورزی و تفکیک موضوع سکس از عشق از راهکارهای استحکام روابط زناشویی می باشد و در حال حاضر موضوع عشق یک مساله پیش پا افتاده شده و این در حالی است که در فرهنگ ایرانی همواره عشق در کنار فرهنگ غنی و ادبیات ما جای داشته است .

88888888888

حمایت مسوولین از تولیدکنندگان لباسهای مناسب / متولیان فرهنگی آموزش و فرهنگ سازی را جدی بگیرند

وی حمایت مسوولین از تولید کنندگان در لباس و پوشش های متناسب را مهم خواند و گفت : چند کارگاه تولیدی محصولات حجاب و مانتوهای مناسب تحت حمایت مسوولین قرار گرفته اند ؟ چرا برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هزینه نمی شود ؟  به راستی مشکل و دلیل بی حجابی و بدحجابی زنان ما چیست ؟

اینها سوالاتی است که باید متولیان فرهنگی به آن پاسخ دهند .نقش رسانه ها در مطالبه گری از مسوولین باید پر رنگتر شود .

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب اشاره کرد و گفت : قطعا با کار فرهنگی ،برگزاری نشست های تخصصی با حضور زنان ،احصا کردن نظرات ، ارایه راهکارهها ، نهادینه کردن فرهنگ حجاب با ارسال پیامک ها ،ساخت انیمیشن و نصب بیلبوردها تاثیرات خوبی ایجاد خواهد شد .همچنین برخورد پلیسی و سرکوب گرانه و تحقیر نه تنها نمی تواند جوان را به یک ارزش جذب کند بلکه موجب دفع آن نیز خواهد شد و نگاههای منفی با نگرش منفی موجب تاثیرات بسیار بد و مضری بر شخص می شود .

تحریری تصریح کرد : تغییر گفتمان و ادبیات با کسانی که بدحجابی را پیشه کرده اند و رفتار دلسوزانه می تواند موجب تغییر در نگرش فرد و مسیر و راه وی شود و دوگانگی رفتاری در بین مسوولین و متولیان باعث سردرگمی فرزندان ما و نسل جوان خواهد شد .

وی همچنین در سخنان خود به نقش مشاوره های پیش از ازدواج و پس از آن برای تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و گفت : می توان با بهره گیری از متخصصان علم روز روانشناسی و کارشناسان و فارغ التحصیلان این رشته از طریق مشاوره های مجازی و حضوری ،زوجین را با مسوولیت ها و وظایف خود در زندگی مشترک آگاه کرد.

 

999999999999

در ادامه ی این نشست سرهنگ مهدی پارسا رییس سازمان بسیج رسانه گیلان ضمن قدردانی از حضور دکتر تحریری نیک صفت  اظهار داشت : رسانه ها نقش بی بدیلی در جهت دهی رفتار اجتماعی و پر رنگ کردن فرهنگ حجاب و عفاف در بین عامه مردم دارند و امیدوارم که حمایت رسانه ها بتواند کمک حال مسوولین در ایفای نقش خود در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف باشد .

وی تاکید کرد : نشست های هم اندیشی با حضور اصحاب رسانه و علی الخصوص بانوان خبرنگار در زمینه ی حجاب و عفاف می تواند به بیان و ارایه ی راهکارههای عملی برای پیشگیری از ناهنجاریهای ناشی از بدحجابی در جامعه ختم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز