سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

خطر ابتلای بیش از پیش سالمندان و کودکان به کرونا در گیلان/ عدم رعایت اصول بهداشتی گیلان را به سمت وضعیت قرمز خواهد کشاند

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۹:۵۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۸۳۸۰
خطر ابتلای بیش از پیش سالمندان و کودکان به کرونا در گیلان/ عدم رعایت اصول بهداشتی گیلان را به سمت وضعیت قرمز خواهد کشاند
در کمیته پیشگیری، غربالگری و درمان کووید 19 با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خطر ابتلای بیش از پیش سالمندان و کودکان به کرونا در گیلان، مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه درجلسه کمیته پیشگیری، غربالگری و درمان کووید 19گفت: ابتلای بیش از پیش سالمندان، کودکان، جوانان و...  و افراد با بیماری زمینه‌ای به کرونا در گیلان، کم‌شدن حساسیت‌ها، عدم رعایت اصول بهداشتی و حفظ نشدن فاصله فیزیکی، گیلان را به سمت وضعیت قرمز خواهد کشاند.

دکتر آبتین حیدرزاده  سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به اوج گیری آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان، و با اعلام اینکه هفت شهرستان از شهرستانهای استان در وضعیت قرمز بیماری کرونا ویروس قرار دارند گفت: اعلام برخی محدودیت ها در این شهرستان ها با توجه به افزایش مبتلایان ضروری است.

وی با اشاره به بی توجهی و عادی پنداری مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی، حفاظت فردی، خود مراقبتی گفت : برگزاری مراسم‌های عروسی، عزا، گردهمایی‌های خانوادگی، و ورود مسافران محترم را مهمترین علل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان گیلان است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: نباید کرونا را دست کم بگیریم یا فراموش کنیم بلکه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری از ابتلاء به آن پیشگیری کنیم.

وی با تاکید بر رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم ادامه داد: در خانه ماندن،استفاده از ماسک و ... اصلی ترین راه مقابله با شیوع ویروس کروناست و اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند، با کمترین هزینه‌های جانی و مالی می‌توانیم از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: آنچه که تا به امروز کاملاً روشن است اینکه برای پیشگیری یا درمان کرونا ویروس، واکسن یا دارویی به مرحله تولید نرسیده است. تنها مسیر غلبه بر این ویروس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. الزام به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک عوامل مهمی هستند که می‌توانند ما را از این بحران به سلامت عبور دهند.

گفتنی است: امروز یکشنبه 22 تیرماه سالجاری جلسه کمبته پیشگیری، غربالگری و درمان کووید 19، با حضور دکتر آبتین حیدرزاده - سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه، معاونین فنی و اجرایی، مدیر امور پرستاری دانشگاه، نماینده معاونت درمان دانشگاه، جمعی از مدیران، مسئولان و کارشناسان معاونت بهداشتی در اتاق معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

 

نظر شما