استرس و تنش های کنترل نشده زمینه ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش می دهد

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۳:۳۸:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۸۷۰۸
استرس و تنش های کنترل نشده زمینه ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش می دهد
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،استرس و تنش های کنترل نشده را باعث ضعف سیستم ایمنی بدن عنوان کرده و زمینه ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدرزاده سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه استرس و اضطراب در حد طبیعی موجب افزایش تمرکز و بهبود تصمیم گیری می شود خاطر نشان کرد:در صورتی که میزان استرس از حد طبیعی خود خارج شود نه تنها برای فرد فایده ای ندارد بلکه زمینه ابتلا به بیماریهای مختلف از جمله بیماری های گوارشی، ناراحتی قلبی، پوستی، خونی و ابتلا به بیماری های ویروسی را افزایش می دهد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه تاکید کرد: افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای هستند و یا در سنین بالا قرار دارند بیش از دیگران در معرض آسیب های ناشی از استرس قرار می گیرند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه آگاهی و آموزش نسبت به موضوع می تواند زمینه استرس را کاهش دهد اظهار کرد: در زمینه شیوع بیماری کرونا نیز اگر مردم اطلاعات خود را نسبت به این بیماری افزایش دهند و بدانند که این بیماری تنها با رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری است استرس و اضطراب آنها کاهش می یابد.

دکتر حیدرزاده با تاکید بر اینکه حضور در فضای مجازی و یا پیگیری مستمر اخبار زمینه بروز استرس را در فرد افزایش می دهد افزود: برای پیشگیری از بروز استرس از ورود بیش از حد در فضای مجازی خودداری کنند و اخبار مورد نیاز خود را روزانه یک بار و از طریق رسانه های معتبر و ملی دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان بیش از سایرین در معرض آسیب های ناشی از فضای پرتنش و اضطراب قرار دارند افزود: بهتر است در این مدت والدین با ایجاد فضایی آرام و شاد و برگزاری برنامه های مفرح در محیط منزل استرس و اضطراب را از خود و کودکانشان دور کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز