سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛

جهت پیشگیری از ویروس کرونا، استفاده از ماسک و عدم تماس دست با سطوح آلوده الزامی است

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۵:۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۲۹۳۳۹
جهت پیشگیری از ویروس کرونا، استفاده از ماسک و عدم تماس دست با سطوح آلوده الزامی است
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:برای پیشگیری از بیماری کرونا، استفاده از ماسک و عدم تماس دست با سطوح آلوده الزامی است و با رعایت این دو نکته می‌توانیم سرنوشت این بیماری را در کشور تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به اینکه باید همه مردم در هر نقشی که هستند مراقبت سلامتی خود باشند و توجه داشته باشند که جامعه به آنها نیاز دارد اظهار کرد: تا زمانی که هر فرد به سلامتی خود توجه نداشته باشد نمی تواند به عنوان یک الگو برای سایرین عمل کند.

 سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: هر روز خبرهای زیادی از ابتلا و یا فوت هموطنانمان به دلیل بیماری کووید-۱۹ از طریق رسانه های مختلف منتشر می شود ، که باید در کنار اطلاع رسانی، به حفظ روحیه امید به آینده و تغییر سبک زندگی نیز توجه کرد و در این میان رسانه های گروهی نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چاره ای به جز تغییر سبک زندگی در کنار ویروس کرونا وجود ندارد تصریح کرد: یافتن راهکارهای مناسب همراه با نگرش مثبت و حفظ ارتباط با دیگران و توجه به سلامت خود و اطرافیان می تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه باید از ظرفیت تمامی نهادها و سازمان ها برای آموزش مردم بهره برد خاطر نشان کرد: در کنار تمام آموزش ها و اطلاع رسانی های گسترده، این نکته را باید مورد توجه قرار داد که اگر فردی علاقه ای به حفظ سلامت خود ندارد نباید به دیگران آسیب وارد کند بنابراین در این زمینه مردم باید آگاه باشند و اگاهانه نیز عمل کنند.

وی تصریح کرد: مردم باید سطح اطلاعات خود را بالا برده و نه تنها در مورد ویژگی‌های کرونا، بلکه در خصوص سوابق اپیدمی‌ها در جهان نیز آگاهی خود را بالا ببرند تا با رعایت توصیه‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی، از بروز آسیب به خود و اطرافیانشان جلوگیری کنند. حیف است زمانی که به هدف نزدیک شده ایم دست از تلاش بکشیم.

دکتر حیدرزاده با تاکید بر اینکه انتشار اخبار نادرست و شایعات در ایجاد اضطراب در جامعه اثر گذار است و در شرایط فعلی می تواند تاثیر مخربی داشته باشد تصریح کرد: رسانه های گروهی در زمان انتشار اخبار ضمن مشورت با متخصصان مرتبط، از نشر اخباری که موجب اضطراب جامعه می شود و تاثیر آموزشی و اطلاع رسانی ندارد اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کادر پرستاری و پزشکی به دلیل مشاهده مداوم فوت بیماران و یا افزایش مراجعه بیماران در معرض آسیب و استرس های متعدد قرار گرفته است خاطر نشان کرد: باید مردم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند و با رعایت خود مراقبتی و دستورالعمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و حفظ اتصال اجتماعی در کاهش انتقال این ویروس نقش داشته باشند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه در طول ۵ ماه گذشته بسیاری از افراد به دلیل پیشگیری از ابتلا از این بیماری در خانه مانده اند و در این میان کودکان بیش از سایرین دچار آسیب شده اند تصریح کرد: می توان با استفاده از فضای مجازی اتصال اجتماعی را با نزدیکان خود حفظ کرد و از مطالعه و پیگیری مستمر اخبار و اطلاعات اجتناب کرد.

وی افزود: به طور حتم این دوره اپیدمی نیز همانند سایر اپیدمی هایی که تاریخ با آن مواجه بوده می گذرد افزود: هر چند شرایط سخت است اما باید به گونه ای رفتار کرد که لحظاتی که در کنار نزدیکان و خانواده خود هستیم در آرامش بوده و بهترین استفاده را از آن داشته باشیم./م .ب

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز