دلق پوش در اولین جلسه شورای معادن استان گیلان ؛

گیلان، شدیداً نیازمند فرآورده های معدنی برای تامین نیازهای عمرانی است

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۶:۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۳۰۲۲۷
گیلان، شدیداً نیازمند فرآورده های معدنی برای تامین نیازهای عمرانی است
فرهاد دلق پوش در اولین جلسه شورای معادن استان گیلان گفت: گیلان، شدیداً نیازمند فرآورده های معدنی برای تامین نیازهای عمرانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فرهاد دلق پوش در اولین جلسه شورای معادن استان گیلان  که در استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های موجود و ذخایر معدنی متنوع در استان گیلان اظهار داشت: استان‌های همجوار ما در مازندران با وضعیت مشابه و دارای پوشش گیاهی بیشتر می باشد اما در بهره‌برداری از معادن وضعیت بهتری دارند.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه نسبت به سایر استانهای شمالی، به حدکفایت ذخایر معدنی گیلان استخراج نشده است، عنوان کرد: بطور مثال ما در حومه رودبار پوشش گیاهی چندانی نداریم و امیدواریم تصمیمات این شورا برای رونق اقتصادی استان، رفع موانع بخش معدن و همچنین بهره‌مندی از ذخایر معدنی بیشتر باشد.

دکتر دلق پوش محدودیت زیاد در بهره مندی از ذخایر معدنی را ، باعث افزایش هزینه پروژه های عمرانی گیلان دانست و گفت: در حالت معمولی هزینه حمل مصالح از سایر استانها به گیلان دو برابر است و این موضوع باعث کندی پیشرفت طرحهای عمرانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: گیلان، شدیداً نیازمند فرآورده های معدنی برای تامین نیازهای عمرانی است.مطالعاتی از ایمیدرو و سازمان زمین شناسی برای پهنه های جدید معدنی انجام شده است و اولویت این است که بیشتر از عمق معادن بهره ببریم.

 دبیر شورای معادن گیلان از برگزاری یک فقره مزایده معدن در سال جدید سخن گفت و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که در شهریور ماه سال جاری دو فقره مزایده معدن دیگر نیز در راستای فعال‌سازی و واگذاری معادن متروکه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۹ قانون معادن؛ هر گونه برداشت و حمل غیرمجاز مواد معدنی، تجاوز به حقوق دولتی و جرم مشهود تلقی می گردد و از نیروی انتظامی تقاضا داریم که به سرعت با متخلفین برخورد نماید.

دکتردلق پوش به منظور نظارت بیشتر بر معادن عنوان کرد: در معادن کوهی و کارگاه های دانه بندی شن و ماسه دوربین های مداربسته نصب گردد تا نظارت دقیق‌تری به فرآورده های معدنی و همچنین حفظ حقوق بیت المال صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد اولویت سازمان صمت در ابتدا تامین نیاز مصالح پروژه های عمرانی و در گام دوم رفع احتیاج مواد اولیه کارگاههای دانه بندی شن و ماسه در راستای آبادانی و حفظ اشتغال در بخش معادن استان گیلان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز