فرماندار شهرستان رشت:

جایگاه کانون به ارزش‌‌مندی انسان‌ است

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۰:۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۲۹۰۱
جایگاه کانون به ارزش‌‌مندی انسان‌ است
فرماندار شهرستان رشت گفت: رسالت ‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انسان‌سازی و ارزش فعالیت این مجموعه‌ی فرهنگی به ارزش‌مندی انسان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ این بخشی از سخنان علی‌فتح‌اللهی، فرماندار رشت در دیدار با مدیر‌کل کانون استان و جمعی از مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان این مطلب افزود: محصول هر مجموعه‌ای مشخص و دارای کارکرد‌های روشنی است و دست‌آورد کانون، آینده‌ای است که با دستان اعضای این مجموعه‌ی فرهنگی رقم‌می‌خورد.

علی فتح‌اللهی برهمین‌اساس، نقش فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را گران‌بها و به ارزش‌مندی پرورش یک انسان و مهیا‌سازی وی برای پذیرش مسوولیت‌های بزرگ عنوان‌کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت درعین‌حال، به دشواری‌های امر تربیت نیز اشاره‌داشت و با بیان این‌که ‌خلق یک شیطان و نقش‌آفرینی 124 هزار پیامبر هدایت‌گر را شاهد هستیم، توضیح‌داد: این امر گویای ظرافت‌ها و درعین‌حال، نمایان‌گر مسیر دشوار‌گذر تعلیم و تربیت محسوب‌می‌شود.

این مسوول استانی برهمین‌اساس نیز رسالت مسوولان در جهت همراهی با مجموعه‌های فرهنگی، به ویژه کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان را خطیر‌توصیف‌کرد و با تاکید‌بر ضرورت‌ سرمایه‌ی گذاری در آینده کشور و پرورش سرمایه‌های انسانی مورد نیاز ایران اسلامی گفت: برای رسیدن به این مهم، نیازمند هم‌گرایی و فراهم‌سازی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای فعالان عرصه‌ی فرهنگ هستیم.

فتح‌اللهی سخنان خود را با تاکید بر حمایت افزون‌تر از مراکز 6 گانه کانون ادامه‌داد و با مهم ارزیابی‌کردن توزیع متوازن امکانات گفت: برای حرکت در مسیر توسعه، توجه به تمامی مراکز این مجموعه فرهنگی در سطح شهرستان در دستورکارقرارمی‌گیرد.

وی برهمین اساس نیز تجهیز مراکز فرهنگی هنری شهرستان و تلاش برای تکمیل مرکز درحال ساخت کانون پرورش فکری بخش خمام را از اولویت‌ها برشمرد و از مدیر کل و مسوولان کانون برای شرکت در نشست شورای اداری این بخش دعوت‌کرد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان نیز صحبت‌های خود را با قدردانی از حمایت‌های فرماندار از فعالیت‌های این نهاد آغاز‌کرد و تلاش نماینده عالی دولت در شهرستان‌های تالش و صومعه‌‌سرا و نقش‌آفرینی وی در توسعه همه‌جانبه مراکز کانون این شهرستان‌ها را تاییدی بر این سخنان دانست.

تبیین برنامه‌ها و اهداف کانون کشور و استان و هم‌چنین،  تشریح  تغییر‌های ساختاری و گروه‌های مخاطب این مجموعه فرهنگی، ازدیگر محور‌های سخنان اسفندیارضیائی به شمار می‌رفت .

او هم‌چنین از عملکرد مثبت و اثر‌بخش کانون در روز‌های همه‌گیری ویروس کرونا سخن‌به‌میان آورد و  با اشاره به حضور موثر این نهاد در عرصه‌ی فضای مجازی گفت: فرصت‌سازی از تهدید‌ها و ارایه‌ی هم‌زمان آموزش‌های حضوری و غیر‌حضوری به مخاطبان، از دست‌آورد‌های کانون پرورش فکری در مسیر خدمات‌رسانی به‌کودکان و نوجوانان محسوب‌می‌شد.

این مدیر‌فرهنگی، دیگر‌بخش سخنان خود را به اهمیت توسعه فضا‌های فرهنگی اختصاص‌داد و با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی علوم و گشایش مرکز تخصصی تولید تئاتر کانون در رشت گفت: برای افزایش خدمات‌رسانی به تمامی مخاطبان، نیازمند همراهی و مشارکت افزون‌تر دستگاه‌های تصمیم‌گیر کشوری و استانی هستیم.

او در این میان، مرکز حال درحال احداث کانون گیلان در بخش خمام شهرستان رشت را مورد‌توجه قرارداد و با خاطر‌نشان‌کردن آغاز این پروژه از سوی مسکن و شهرسازی در سال 1389 گفت: افتتاح این مرکز فرهنگی هنری در سال 1396 از خواسته‌های مردم و مسوولان کانون- به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار- محسوب‌می‌شد و امیدواریم، درسایه تلاش‌های مسوولان و تخصیص اعتبارات لازم، زمینه‌های بهره‌مندی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی ازخدمات فرهنگی این مجموعه فراهم‌شود.

ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های مراکز 6 گانه کانون رشت و بیان خواسته‌ها از سوی شراره مسچیان، نماینده مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری این شهرستان، ازبخش‌های دیگر این نشست به‌شمار‌می‌رفت.

گفتنی است، طی این نشست که عصر روز سه‌شنبه، 31 تیرماه 1399 صورت‌گرفت، معاون اداری و مالی کانون استان، بخشدار مرکزی شهر رشت و روابط‌عمومی‌ها دو مجموعه‌نیز حضورداشتند.

 

12

12356

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز