مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ؛

میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج در گیلان بالاتر از سرانه کشوری است / پویش ازدواج با همکاری مجمع خیرین استان / تهیه برنامه های فرهنگی و آموزشی با همکاری نهادهای ذیربط در خصوص ترغیب جوانان به امر ازدواج

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۱:۴۵:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۳۴۶۰
میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج در گیلان بالاتر از سرانه کشوری است / پویش ازدواج با همکاری مجمع خیرین استان / تهیه برنامه های فرهنگی و آموزشی با همکاری نهادهای ذیربط در خصوص ترغیب جوانان به امر ازدواج
مریم بخشی در جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت : استان گیلان از لحاظ میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج بالاتر از سرانه کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گیلان گفت : از ابتدای سال جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در زمان مقرر در شهرستانها برگزار شد و 17 جلسه تاکنون انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان عنوان کرد : با توجه به موقعیت زمانی و شرایط شیوع کرونا 2 جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان برگزار شد که باید 6 جلسه استانی این ستاد در سال برگزار گردد.

بخشی با اشاره به مصوبات خوب جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستانها افزود : با توجه به منظم بودن جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستانها مصوبات  خوبی صورت پذیرفته که به مرحله اجرایی نیز می رسد .

وی با بیان اینکه باید از سمن های مردم نهاد فعال و فرمانداران شهرستانها در این خصوص قدردانی شود گفت : از سمن های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان و فرماندارن شهرستانها که ریاست جلسات ستاد ساماندهی را در شهرستانها به عهده داشته اند در جلسات ستاد استانی دعوت گردد و از آنها قدردانی و تجلیل شود چون فعالیت این عزیزان موجب انگیزه و تلاش سایر سمن ها و ستادهای شهرستانی خواهد شد .

مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به تعدد سمن های حوزه جوانان تصریح کرد : تعداد سمن ها در رشته های مختلف به اندازه ی کافی وجود دارد و فعالیت این سمن ها در دوران بحران کرونا واقعا چشمگیر بوده است و جز سمن هایی بوده اند که با تولید ماسک و توزیع مواد ضدعفونی کننده و همچنین توزیع بسته های معیشتی و مواد غذایی فعالیت های خوبی در این دوران داشته اند.

بخشی اضافه کرد : در سایر حوزه های تخصصی نظیر کشاورزی و امداد و نجات  در استان هنوز سمنی ثبت نشده است و امیدواریم تا با فراهم نمودن مشوق هایی بتوانیم جوانان را ترغیب به ثبت و ایجاد سمن هایی در این حوزه نماییم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته ی ازدواج گفت : استان گیلان از لحاظ میانگین پرداخت تسهیلات ازدواج بالاتر از سرانه کشوری قرار دارد و در خصوص ترغیب جوانان به امر ازدواج برنامه های فرهنگی و آموزشی مصوب شده است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان در خصوص بحث ازدواج و فعالیت های سمن های حوزه جوانان در این خصوص گفت : دریافت عملکرد هفته ازدواج از دستگاههای ذیربط ،پویش ازدواج با همکاری خیرین و فعالیت مجمع خیرین استان گیلان ، مشارکت در تامین هزینه ازدواج جوانان ، اولویت مزدوجین سال 99 در زمینه اشتغال و ... از اهم مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان در هفته ازدواج است.

وی افزود : همچنین 40 کلیپ در خصوص آموزشهای پیش ،حین و پس از ازدواج در حال تهیه است و در فضای مجازی پخش خواهد شد و تلاش شده که استاندارهای لازم برای پخش در صدا و سیما نیز رعایت شود که در صورت تایید رسانه ملی تعدادی از این کلیپ ها از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد و روانشناسان مورد تایید وزارت ورزش و جوانان نیز در این کلیپ ها به بیان مطالب مفیدی پرداخته اند.

بخشی خاطر نشان کرد : در بخش روابط عمومی و تبلیغات پوسترهایی یکسان سازی شده از سوی وزارت ورزش و جوانان به صورت هماهنگ در سراسر کشور به مناسبت هفته ازدواج به جهت اطلاع رسانی مربوطه منتشر خواهد شد .

وی اذعان داشت : مقرر گردیده دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری صدا و سیمای مرکز گیلان در هفته ی ازدواج ،نشست های آنلاین و مشاوره های مشوقانه در خصوص ازدواج را ارایه دهند ، همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فعالیت هایی در خصوص ازدواج آسان را مد نظر قرار دهد و سپاه و بسیج و آموزش و پرورش نیز در خصوص فعالیت های فرهنگی در خصوص ترغیب جوانان به امر ازدواج خدماتی را ارایه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز