طرح برخورد با خودروهای دارای اضافه تناژ

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۲:۵۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۶۰۱۳
طرح برخورد با خودروهای دارای اضافه تناژ
رئیس پلیس راه استان از اجرای طرح برخورد با کامیون‌هایی که مبادرت به حمل بار بیش از ظرفیت مجاز (اضافه تناژ) در محورهای مواصلاتی استان می‌کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "جاور صفاری"  با بیان اینکه حمل بار اضافه باعث آسیب به جاده‌ها و ابنیه راه‌ها همچون پل‌ها می‌شود گفت: حمل بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه موجب خرابی خیلی سریع راه‌ها که با هزینه بسیار بالایی ساخته شده‌اند، خواهد شد.

این مقام انتظامی به افزایش احتمال بروز حوادث جاده‌ای به سبب حمل اضافه بار اشاره کرد و افزود: این امر کنترل وسیله نقلیه را با مشکل مواجه می‌‎سازد و می‌‎تواند ایمنی تردد برای سایر رانندگان را به خطر بیندازد.

وی با بیان اینکه بارگیری‌‎های مازاد بر ظرفیت وسایل نقلیه یک تخلف است و همواره ترافیک جاده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد ادامه داد: به لحاظ عدم تشریح خطرات و معضلات ناشی از آن، این تخلف به یک پدیده روزمره حمل و نقل تبدیل و خطرات ناشی از آن به فراموشی سپرده شده است.

سرهنگ صفاری بیان داشت: بار مازاد بر ظرفیت وسیله نقلیه به صورت مداوم باعث می‌شود قطعات قسمت‌های مختلف وسیله نقلیه و اتصالات آن زودتر از موعد استاندارد، مستهلک و عمر مفیدشان به پایان برسد که در نتیجه باعث بروز نقص فنی در قطعه و عامل وقوع تصادفات می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: در این راستا طرح برخورد با خودروهای باری که مبادرت به حمل بار بیش از ظرفیت مجاز (اضافه تناژ) می‌کنند در حوزه "رشت - قزوین" به اجرا در آمد که در این طرح، 106 دستگاه کامیون به علت بار اضافی متوقف و برای سیر مراحل قانونی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان معرفی و 87 دستگاه خودرو نیز اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راه استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: رانندگان خاطی که بیش از میزان مجاز بار حمل می‌کنند در صورت مشاهده ماموران پلیس راه ضمن اعمال قانون از ادامه حرکت خودرو آنها جلوگیری به عمل می‌آید.

 

نظر شما