سومین جلسه شورای عالی فنی کاتا استان گیلان برگزار شد

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۰:۴۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۶۹۷۵
سومین جلسه شورای عالی فنی کاتا استان گیلان برگزار شد
سومین جلسه شورای عالی فنی کاتا گیلان با حضور ریاست هیات کاراته استان، نایب رییس و دبیر این هیات، رییس، نایب رییس و دبیر شورای عالی فنی کاتا گیلان و جمعی از مربیان و داوران در سالن اجتماعات اداره ورزش شهرستان رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، مزدا صوفی رئیس هیأت کاراته استان ضمن تشریح وظایف شورای عالی فنی کاتا گیلان گفت: مهمترین اهداف و محوریت فعالیت های شورای عالی فنی کاتا با توجه به موارد مطرح شده از سوی کمیته راهبردی کاتای فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی، مراقبت و نظارت و ارزیابی بر فعالیت های کاتا ،برنامه ریزی و سیاست گذاری بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای کاتا در چارچوب مقررات و ضوابط مربوطه می باشد.

وی ادامه داد: بررسی و تایید برنامه های مربوط به مسابقات و کلاس‌های آموزشی کاتا، برنامه ریزی برای توسعه کاتا از نظر کمی و کیفی نیز از اهم وظایف شورای عالی فنی کاتا گیلان است.

صوفی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط بیماری کرونا در کشور و تعطیلی اماکن رشته های ورزشی خاص می توانیم نگاه ویژه ای به کاتا داشته باشیم و با توجه به ماهیت کاتا ،بحث های فنی و تکنیکی را لحاظ کنیم.

صوفی با اشاره به اینکه برخی کاراته را به اسپورت و سنتی تقسیم می کنند گفت: کاراته اصولی برای خود دارد و ورود کاراته به المپیک بر مبنای همین اصول بوده است و کاتا نمایش ورزشی است که برای بیننده و تماشاگر قابلیت تعریف داشته باشد.

رئیس هیأت کاراته استان با بیان اینکه در گیلان همواره در خصوص کاتا حرف برای گفتن داشته ایم عنوان کرد: اگر می خواهیم در کاتای کشور جایگاهی داشته باشیم باید استعدادها، قهرمانان و مربیان کاتا را در سطح استان شناسایی کرده و هیأت کاراته گیلان هر گونه کمک لجستیکی که نیاز باشد در اختیار شورای عالی فنی کاتا قرار خواهد داد.

صوفی عنوان کرد: از وجود سرمایه های حال حاضر کاتا بهره گیری شود و بانک اطلاعاتی در خصوص مربیان و قهرمانان کاتا تشکیل گردد.

صوفی در پایان گفت: امیدوارم شورای عالی کاتای استان با تکیه بر تجربیات اعضای خود بتوانند بر طبق برنامه مدون ،تقویم ورزشی خوبی را در زمینه ی برگزاری مسابقات کاتای ساحلی و پیشکسوتان رقم بزند.

همچنین در ادامه  "حسین زرح" رئیس شورای عالی فنی کاتا گیلان اظهار داشت: ما مربیان و ملی پوشانی داریم که در بخش کاتا موفق هستند و باید با همدلی و تعامل به اهداف مورد نظر در زمینه ی کاتا برسیم.

وی تاکید کرد: همکاری کمیته های فنی مربیان و آموزش با شورای عالی فنی کاتا استان می تواند موجب توسعه و رشد کاتا در گیلان شود.

گفتنی است در این جلسه "هادی حبیب پور" دبیر این شورا، "سمیرا بهمنیار" نایب رییس مواردی را مطرح کردند.

لازم بذکر است در این جلسه رییس و نایب رییس کمیته مربیان، رییس و نایب رییس کمیته داوران، رییس کمیته مسابقات و لیگ، رییس هیأت کاراته شهرستان لنگرود و جمعی از مربیان سازنده و فعال در حوزه ی کاتا استان گیلان حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز