دریافت ۳۰ سند مالکیت برای موقوفات شهرستان رشت

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۱۳۷۱
دریافت ۳۰ سند مالکیت برای موقوفات شهرستان رشت
معاون حقوقی، اوقاف و ثبتی اوقاف گیلان از دریافت 30 سند مالکیت برای موقوفات شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ حجت الاسلام حمیدرضا کریمی اظهار کرد: تثبیت مالکیت موقوفات از ماموریت های سازمان اوقاف است.

معاون حقوقی، اوقاف و ثبتی اوقاف گیلان گفت: از نظر شرعی و دینی بر خود وظیفه می‌دانیم که از موقوفات حفظ و حراست کنیم و در راستای صدور اسناد مالکیت آنها گام‌های مثبتی برداریم و تثبیت مالکیت موقوفات نقش بسیار موثری در جلوگیری از موقوفه‌خواری دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در استان برای تثبیت مالکیت موقوفات انجام شد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع ببخشیم.

کریمی گفت: در نتیجه همکاری مشترک اداره اوقاف و بنیاد مسکن رشت در سال های 98 و 99 منجر به دریافت 30 سند مالکیت موقوفات شهر رشت شد.

وی خاطرنشان کرد: مساحت موقوفاتی که برای آنها سند مالکیت صادر شده 81 هزار و 837 متر مربع بوده است.

معاون حقوقی، اوقاف و ثبتی اوقاف گیلان یادآور شد: ارزش تقریبی موقوفات سند مالیکت صادر شده 39 میلیارد و 846 میلیون ریال بوده است.

وی اذعان کرد: با توجه به تفاهم نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن روند دریافت سند مالکیت برای موقوفات تسهیل شده است.

 کریمی صیانت از موقوفات را یکی از رسالت‌های اساسی سازمان اوقاف دانست و اظهار کرد: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

معاون حقوقی، اوقاف و ثبتی اوقاف گیلان ابراز امیدواری کرد: با روند رو به رشدی که در حال طی شدن است، شهرستان رشت در دریافت سند مالکیت موقوفات افزایش 100 درصدی خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز